כשרות

זהירות: הפרינגלס שלכם לא בהכרח כשר

לא תמיד מוצר שמוצג ככשר – הוא אכן כזה. הונאות בתחום הכשרויות נפוצות מאד, לצערנו. מאילו מאכלים יש להיזהר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם יש הכשר על המוצר, סימן שהוא כשר, נכון? לא בהכרח. היחידה הארצית לאיסור הונאה בכשרות והרבנות הראשית לישראל מפרסמים מספר מוצרים אשר מוצגים ככשרים, בעוד שלמעשה אינם כאלה. גם כאשר רוכשים מוצרים בעלי הכשר, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים. בנוסף, אין לקנות בחנויות / בתי עסק שאין להם תעודת הכשר מקורית, גם אם העסק מציג את עצמו כבעל הכשר כלשהו.

הנה כמה דוגמאות למוצרים שיש לפקוח עליהם עין.

הבשר באיטליז "מעדני בשר עובד" ביוקנעם עילית

הממונה על כשרות מפעלי הבשר ברבנות הראשית לישראל ערך בדיקה ב"מעדני בשר עובד" שביוקנעם עילית, וגילה במקום חלקי בשר שמקורם אינו ידוע. בדיקה מעמיקה יותר גילתה שהבשר חשוד כטרף. תעודת הכשרות הוסרה מהמקום, ומי שכבר רכש בשר מהחנות והשתמש בו, עליו לשאול רב מה לעשות.

טרפות בגבעה הצרפתית

"מיסטר שווארמה", עסק הממוקם בגבעה הצרפתית בירושלים, הוא עסק שאינו מחזיק בתעודת כשרות, ובדיקה במקום אף הראתה כי יש חשש שהעסק רוכש בשר שאינו כשר. למרות זאת, בפרסומים מוצג העסק כבעל כשרות – לכן חשוב לדעת שהכשרות אינה קיימת, ולזכור לא להסתמך על פרסומי כשרות שונים, אלא לבקש לראות את תעודת הכשרות של העסק בפועל.

ספגטי מדג דיונון

המוצרים אשר מיובאים על ידי חברת "דוקא יבוא יצוא בע"מ" מסומנים כבעלי אישור של מחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל – אך בפועל, אף אחד מן המוצרים של החברה לא קבל אישור שכזה. בין המוצרים הללו ניתן למצוא, למשל, "ספגטי חום כהה" מייצור של חברת "זארה". בין רכיביו של המוצר התמים-לכאורה הזה נמצאים... רכיבים של דג דיונון, שהוא כמובן דג שאינו כשר כלל. המוצרים של חברה זו משווקים לעיתים גם בעסקים בעלי תעודת כשרות. חשוב להיזהר!

פרינגלס – לא כולם כשרים

מוצרי פרינגלס מוכרים לרובנו - אך לפני הרכישה, שימו לב לכשרות. אף שמרבית מוצרי החברה הם בעלי הכשר ומאושרים על ידי מחלקת היבוא של הרבנות הראשית לישראל, הרי ששני חטיפים מן הסדרה לא קבלו אישור שכזה – "חטיפי תפוחי אדמה" וכן "חטיפי תפוחי אדמה בטעם פפריקה". על מוצרים אלה מופיע הסימון "כשר פרווה", אך לא מצוין שום גוף אשר נותן את הכשרות למוצר. שימו לב.

זיופי כשרות במוצרי קדבורי

המוצרים של חברת "קדבורי דאיירי מילק" מיוצרים על ידי חברת "מנדלז" ברמינגהאם-אנגליה. חלק מן המוצרים הללו קבלו אישור של מחלקת היבוא של הרבנות הראשית לישראל, אך חלק ממוצרי החברה לא קבלו אישור כזה – ולמרות זאת מוצגים ככשרים. מדובר במוצרים כמו ביצת שוקולד במילוי קרם וניל ושוקולד צ'יפס קרמי עם כפית, וביצת שוקולד במילוי קרם בטעם שוקולד עם כפית. המוצרים הללו מיובאים לארץ על ידי מספר יבואנים, כמו "בראל אלון בע"מ", "פרימיום שיווק עמוס דיארי" ו"רויאלטי שוויצריה הקטנה". חשוב לברר בוודאות על כל אחד ממוצרי החברה האם אכן קיבל כשרות או לא.

טקילה ללא הכשר

"טקילה פטרון גראן בורדאוס" של חברת "פטרון ספיריטס מקסיקו", מיובאת לארץ על ידי חברת י.ד. עסקים בע"מ. מדובר במוצר בעל חותמת כשרות מזויפת – הוא מוצג כנתון תחת ההשגחה של ועד הכשרות של הקהילה האשכנזית במקסיקו – אך למעשה, ועד הכשרות הזה מעולם לא נתן הכשר למוצר.

נגיעות חמורה בקונפיטורות

"קונפיטורה פטל אדום" שמיוצרת על ידי חברת "דגירמנגי גידה סאן ותיק לטד. אס. טי. איי" עברה בדיקת מעבדה – והתגלו בה נגיעות חמורות של חרקים – זחל חיפושית, נימפת חיפושיות, תריפסים בוגרים, זבובון, אקרית ועוד. חשוב מאד לשים לב.

טונה עם ובלי הכשר – באריזות זהות

שני סוגים של טונה – אחד בעל כשרות ואחד ללא כשרות – נארזו באריזות זהות, בעלות ברקוד זהה, כך שקל מאד להתבלבל ביניהם. מדובר בנתחי טונה מעובדים וללא עור שמיובאים מוויאטנם על ידי חברת "טבע ים שיווק בע"מ". שימו לב – ההבדל היחיד בין האריזות הוא חותמת הכשרות, ודאו שהיא נמצאת על האריזה.

לסיכום, שימו לב לפני שאתם רוכשים מוצר או אוכלים בעסק שמוכר לכם מזון. אל תתפתו לפרסומים מבלי שווידאתם שהכשרות אכן תקפה ואמיתית.

תגיות:כשרותפרינגלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה