מעניין

חושבים על עסק משלכם? ככה תעשו את זה מבלי לסכן עצמכם כלכלית

כל מי שחולם על עסק עצמאי משלו, יודע לתאר לפרטי פרטים את ההרגשה המופלאה שהחזון הזה גורם לו להרגיש. "כל כך כיף לקום יום אחד בבוקר כשאני הוא זה שמחליט כמה לעבוד, במה, איך ואלו שירותים להציע לקונים", יגיד כל מי שחזון כזה חי ופועם לנגד עיניו. נשאלת השאלה - מאיפה מתחילים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל מי שחולם על עסק עצמאי משלו, יודע לתאר לפרטי פרטים את ההרגשה המופלאה שהחזון הזה גורם לו להרגיש. "כל כך כיף לקום יום אחד בבוקר כשאני הוא זה שמחליט כמה לעבוד, במה, איך ואלו שירותים להציע לקונים", יגיד כל מי שחזון כזה חי ופועם לנגד עיניו. נשאלת השאלה - מאיפה מתחילים, ואיך זה יכול להיות שלמרות שרבים חולמים על כך - בפועל, אחוז העצמאים בארץ אינו עולה על 15% מכלל האוכלוסייה. 

אחת הסיבות לכך היא ההתפחדות הפנימית שמתרחשת אצל רבים מאיתנו, כשבראשה השאלה המנקרת בתוכנו היא "מה יהיה אם זה לא יצליח?". החשש הוא לא לגמרי מופרך ולא מוצדק. בכל זאת, אף אחד לא מבטיח לנו משכורת קבועה וכיסוי ההוצאות שיושקעו. עם זאת, לאמיצים שבינינו כדאי לנסות ולא להיכנע לקולות השליליים שלוחשים לנו לוותר. 

הכלל הראשון שממנו הכל מתחיל הוא להאמין בעצמנו. אתם לא בהכרח חייבים ניסיון רב או להיות בני גיל מסוים. הקונים או הלקוחות שלך יתייחסו אלייך ברצינות, אם את בעצמך תתייחסי אלייך ככה ותבואי עם הביטחון שאת יכולה. שדרי אמינות ורצינות, ותני לאנשים שמקיפים אותך - לקוחות וספקים, את התחושה שהם יכולים לסמוך עלייך שתבצעי את העבודה. יחסי אמון הדדיים זה אחד הדברים הכי חשובים בחיים בכלל, ובעסקים בפרט.  

הכלל השני הוא להבין איזה עסק את רוצה, ולראות אותו לנגד עינייך לפרטי פרטים. קחי עט ודף ותכתבי בדיוק מהן הציפיות שלך מהעסק, עבור מי הוא מיועד, מה הוא מוכר, מהו הסכום ההתחלתי שאת רוצה להשקיע ואיך את מתכוונת להחזיר אלייך את ההשקעה. בשלב זה עלייך לחשוב מהי מידת הביקוש למוצר/שירות שאת מציעה, ומה מייחד אותך בהשוואה לעסקים אחרים באותו תחום?! 

 

הסוד: לחשוב בגדול אך להתחיל בקטן 

השלב הבא יהיה עריכת תוכנית עסקית שתכמת במספרים את הידע שלכם, ואף תציג את מקורות המימון לפתיחת העסק. התוכנית העסקית תכלול בתוכה שאלות כמו: מהם חומרי הגלם שאזדקק להם וכמה כסף אצטרך להשקיע עליהם, מהן ההוצאות הקבועות שיהיו לי מדי חודש, כמה אני אמורה למכור בשנה הראשונה לפתיחת העסק וכמה בשנים הבאות, כמה מס אשלם ועם איזה רווח אשאר?

הכלל השלישי הוא להתחיל בקטן. אל תרוצי להשקיע עשרות אלפי שקלים עוד לפני שראית רווחים משמעותיים. גם השקעה כספית קטנה יכולה לקדם אותך אל היעד הסופי, אך מה שחשוב עד אז הוא לקבל את ההחלטות הנכונות שלא ימוטטו אותך כלכלית. 

הכלל הרביעי הוא להתכונן נפשית לעבודה הקשה שטומנת בחובה העשייה שמסביב לעסק עצמאי. זמן, משמעת ולא מעט מחשבה נצרכים כאן, וחשוב להערך לכך בהתאם. 

הכלל החמישי הוא לא לפחד לבקש עזרה ואף לשלם עבורה - כי זו לא בושה ללמוד ולשפר את הידיעות שלנו. נכון שאת צריכה אמונה וביטחון - בעצמך ובקב"ה, אבל לצד זה את צריכה לזכור ש"לא עלייך המלאכה לגמור", וחשוב להעזר באנשים בעלי ניסיון שמסייעים ליזמים חסרי ניסיון בתחום. 

הכלל השישי - תהיי מסודרת ותשמרי כל קבלה. תייקי את הקבלות בתיקייה מיוחדת ותשמרי כל תכתובת ושיחה. באופן כזה תדעי שאת מגובה מול הרשויות, למקרה הצורך. 

תגיות:עסקתעסוקהטיפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה