גולשים כותבים

קבלתי את החיים במתנה. פעמיים

הקב"ה בחר דווקא בי לשרוד מתוך שלישיה. למה? הסיפור על מתנות החיים שלי

  • ל' שבט התשע"ח
בעיגול: אור שירה (צילום רקע: shutterstock)בעיגול: אור שירה (צילום רקע: shutterstock)
אא

שמי אור שירה. נולדתי לפני 30 שנה, 900 גרם. אחת יחידה ששרדה מבין שלישיה.

כיום אני מספרת את הסיפור שלי, כדי להודות לאבא שבשמים על החיים שנתן לי במתנה! הוא בחר דווקא בי לשרוד, מתוך השלישיה. למה?!

אז הסיפור שלי הוא כזה. גדלתי בבית חילוני לחלוטין, הורים גרושים. חונכתי ללא שום קרבה לתורה ומצוות מלבד קידוש אצל סבא ז"ל וסבתא שתיבדל לחיים ארוכים (מצד אבי). אני זוכרת את עצמי כילדה בת 10 כל הזמן מבקשת מאמא שנעשה קידוש, אך זה מעולם לא קרה. חונכתי במוסדות חילוניים, התגייסתי לצבא ולאחר מכן אף עשיתי מילואים 3 שנים. בגיל 23, בעודי יושבת בחדרי, הבחנתי בזווית העין בספר תהילים שקנתה לי אחות של סבתא שיקרה לליבי. זכרתי שיש שם הקדשה שלה, ולכן קמתי ופתחתי את התהילים על מנת לקרוא את ההקדשה, אלא שאז מצאתי את עצמי מדפדפת בין הדפים ומתחילה לקרוא ללא הבנה. משהו משך אותי, וצללתי פנימה אל תוך המילים במעין צימאון בלתי מוסבר.

כך חזרה על עצמה הקריאה במשך מספר ימים, ומשהו בי השתנה. התחלתי לשאול את עצמי שאלות, ולא היו לי תשובות. למה זה מושך אותי כל כך? ואם זה מושך אותי, אז מה הלאה? מה המשמעות שלי? מה התכלית? ואז נכנסתי לגוגל וחיפשתי מידע. הדבר הראשון שעלה לי בתוצאות הוא אתר הידברות. שוטטתי מעט באתר, ופתאום ראיתי שיש סרטונים של רבנים שאין לי מושג מי הם. נכנסתי לסרטון של הרב זמיר כהן שליט"א. צפיתי ברב מדבר ומסביר על התכלית של האדם בעולם, ולא הייתי מסוגלת להפסיק. הרב דיבר בנועם ובשפה ברורה, הכל הרגיש כל כך נכון. כך הפך הדבר ליום-יומי, וכמובן שנחשפתי לאינסוף נושאים שלא הכרתי. לאחר מספר חודשים החלטתי לשמור שבת, כפי שאז הבנתי שצריך לעשות עפ"י הסרטונים והכתבות באתר. התחלתי בכל פעם ממשהו קטן בשבת, עד שהגעתי לשמירת שבת מלאה.

אור שירה ומשפחתהאור שירה ומשפחתה

חיפשתי שיעורים באזור מגורי, והייתי מתמידה – 3 פעמים בשבוע. התחזקתי עוד ועוד, כשכל הזמן אני מחוברת במעין אינפוזיה לאתר הידברות שפשוט החיה אותי. התחלתי לשמור נגיעה, כשרות, וצניעות. יום אחד קיבלתי זימון למילואים. התקשרתי למפקד והודעתי שלא אוכל להגיע כי אני חוזרת בתשובה, הולכת עם חצאיות ושומרת נגיעה, ולא מעוניינת לשהות ביום ובלילה בסביבת גברים. בתגובה אמר כי אין זו סיבה שמצדיקה שלא אגיע, עד שאסדיר זאת מול הרבנות הצבאית. הוא שלח לי חצאית צבאית ארוכה ואני הגעתי מחשש לסרב פקודה (לא היה לי ידע למי לפנות ואיך). הגעתי לחמ"ל, התיישבתי מול הסא"ל – הסברתי לו את מצבי הנוכחי והוא בתגובה אמר שהוא ידאג שהכל יתנהל בצורה הכי טובה שאפשר ושידאג למה שאני מבקשת. הוא הושיב אותי במשרד לבד בחמ"ל, ומשם עשיתי את עבודתי. הוא דאג שלא יפריעו לי בתהילים, וכמובן שבלילה נתן לי את המשרד שלו עם מפתח ושלח עוד חברה קרובה, עוד מימי השירות הסדיר, שתישן איתי. ביום השני הגיע לחמ"ל מישהו מהרבנות הצבאית ואני שאלתי אותו איפה בית הכנסת? הוא הראה לי היכן נמצא ואף נתן לי סידור. התביישתי והסברתי שאיני יודעת להתפלל תפילת 18, אז הוא עבר איתי על התפילה והסביר את הפסיעות וכו', והלך.

נגמרו ימי המילואים וחזרתי עם הסידור הביתה. המשכתי להתפלל בדביקות וללכת לשיעורים שכל כך אהבתי. אחרי כשנה נוספת הגיעה רבנית מקסימה-מקסימה למסור שיעור אצלנו (כבר הייתי ממש חזקה ומקפידה בהכל). בסוף השיעור היא נגשה אלי ואמרה שיש לה בחור להכיר לי, ושהיא שדכנית. היא סיפרה לי מעט עליו, ואז הסתבר שזה מישהו שהציעו לי בעבר ומשום מה לא נפגשנו. לימים הסתבר שהציעו לו אותי פעמיים וזה לא הגיע לפגישה, עד שבפעם השלישית הרב שלו אמר שפעם שלישית בתורה זו חזקה, ושנפגש. נפגשנו בבית השדכנית, והיה חיבור מדהים שלא היה לי בעבר עם בחורים שנפגשתי איתם (גם הוא חוזר בתשובה). למחרת השדכנית מספרת שהוא דיבר איתה, ורוצה להמשיך. בפגישה החמישית החלטנו שזה זה, והכל פשוט התאים וזרם. נישאנו אחרי 4 חודשים בהפרדה מלאה. כיום אני בת 30, עם שני ילדים מדהימים וכמובן בית של תורה, הבעל אברך וסופר סת"ם וזו מתנה שהעניק לי הבורא יתברך. כיום אני סוגרת מעגל ומודה לו על החיים שנתן לי במתנה, ונותן בכל יום מחדש.

רוצים לכתוב למדור החדש "סלפי – תוכן גולשים", באתר הידברות? שלחו יצירות, טורים, סיפורים ומכתבים למייל Debi@htv.co.il. אתר הידברות אינו מבטיח לפרסם כל תוכן שיתקבל, אלא אך ורק לפי שיקולי המערכת.

תגיות:מתנהנססלפיתוכן גולשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה