חדשות בעולם

הסערה הבאה? הצעת חוק בפולין תאסור שחיטה כשרה

אחרי אישור "חוק השואה" המנער אותה מאחריות בפשעי הנאצים, מפלגת שלטון החוק בפולין לא עוצרת: תאסור גם את השחיטה בטענה לפגיעה בזכויות בעלי החיים. יו"ר איגוד הארגונים היהודיים: "האמון של היהודים בהנהגה הפולנית הולך ומידרדר"

  • כ"ז שבט התשע"ח
ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי (צילום: shutterstock)ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי (צילום: shutterstock)
אא

הפולנים לא עוצרים: אחרי שנשיא פולין, אנדז'יי דודה, חתם על "חוק השואה", המנער את פולין מאחריותה בפשעי הנאצים ומאפשר הטלת עונש מאסר למי שישתמש במושג "מחנה השמדה פולנים", כעת מגישה מפלגת השלטון הצעת חוק שכוללת איסור על שחיטה כשרה. על פי ההצעה, מי שייתפס עובר על החוק יישלח לארבע שנות מאסר. עדיין לא ברור מה תהיינה בדיוק ההגבלות החדשות במסגרת החוק, אולם הצעת החוק כוללת 48 עמודים והמטרה שלה, כפי שהגדירה מפלגת השלטון, היא למנוע פגיעה בזכויות בעלי החיים.

יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, אמר הבוקר ל"ידיעות אחרונות" כי האיגוד ייאבק לביטול החוק וקרא לממשלת ישראל להתנות את תיקון חוק השחיטה בכל הסדר בין הממשלות. עוד הוא אמר: "איסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לעקרון חופש הדת - עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת. אני קורא לממשלה בפולין לא לחוקק את החוק המביש הזה ולקחת בחשבון שהאמון של העם היהודי בהנהגה הפולנית הולך ומידרדר. אני לא רוצה לדמיין מה יהיה השלב הבא לאחר חקיקת חוק השואה והטלת מגבלות על שחיטה כשרה במדינה". עוד הוסיף הרב מרגולין כי "יש אנשים שהשקיעו כסף רב בהקמת מפעלים ובתי שחיטה כשרים ועכשיו מגיע החוק המזעזע הזה ושם לזה סוף. יש פה רצון לא ברור לפגוע אך ורק בשחיטה הכשרה וגם להגביל את ייצוא הבשר הכשר. הם לא מסבירים את ההיגיון של החוק. הפופוליזם והלאומנות מרקיעים שחקים ויוצרים מלחמות עם יהודים לצרכים פוליטיים".

על פי הדיווח, ההגבלות כוללות איסור על ייצוא בשר כשר מפולין, מה שייפגע בייצוא הבשר שנמכר ברשתות השיווק בישראל, ואולי גם בתחרות שתשפיע על מחירי הבשר. כמו כןהחוק מבקש לאסור שחיטה כאשר הבהמות אינן בריאות ומקשות על שחיטה תקינה, מה שגם נוגד את ההלכה. כזכור, הפרלמנט כבר אסר שחיטה כשרה בפולין ב-2013, אך ההחלטה בוטלה על ידי בית המשפט, לאחר עתירה של ארגונים יהודים באירופה. הטענה הייתה כי ישנה פגיעה בעקרון חופש הדת.

תגיות:פוליןשחיטה כשרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה