חדשות בריאות

מפתיע: מה הקשר בין שתיית תה חם לסרטן?

בעקבות מחקר שנערך במשך 9 שנים בסין נמצא כי שתיית תה בשילוב עישון או צריכת אלכוהול מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן הוושט. "התה לא מהווה את הגורם המרכזי, אלא ככל הנראה גורם מסייע", הסביר ראש צוות החוקרים

  • כ"ג שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות מחקר שנערך במשך 9 שנים פרסם פרופ' ג'ון לב, מומחה בכיר לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה בביה"ס לבריאות הציבור של אוני' פקין בסין, את מסקנותיו בנוגע לקשר בין תה לסרטן הושט.

צוות החוקרים, בראשות פרופ' לב, ניתח נתונים ששייכים ל-456,000 מבוגרים בגילאי 30-79. כשהחל המחקר כל המשתתפים היו בריאים, ובמשך 9 שנים נדרשו למלא שאלונים העוסקים בהרגלי שתיית תה, אלכוהול ועישון.

על פי החוקרים, במהלך 9 שנות המחקר, מעל 1,700 מהנשאלים חלו בסרטן הוושט. בהתאם לממצאים, אלו ששתו תה חם ועישנו סיגריות/ שתו אלכוהול במקביל, חלו יותר מהאנשים ששתו תה אך לא צרכו אלכוהול או עישנו.

לדברי החוקרים אין מדובר במחקר שמסביר את הקשר בין תה לסיגריות ו/או לאלכוהול, ולכן אין במחקר זה כדי לתת מענה לעובדה שישנו קשר בין מוצרים אלו יחד לסרטן, אם כי המחקר העלה השערה עלול להיגרם נזק לרקמות רירית הוושט בעקבות שתיית תה חם, וזה עצמו עלול להעלות את הסיכוי לנזק משאר גורמי סיכון, כדוגמת אלכוהול ועישון.

עוד ייתכן כי הקשר שבין תה חם לסרטן, הוא בהיווצרות תרכובות דלקתיות המתרחשת לאחר גירוי נשנה באזור הוושט.

בשנת 2016 ארגון הבריאות העולמי מצא כי משקאות חמים מעל 65 מעלות צלזיוס קשורים להגברת הסיכון לסרטן הוושט. עם זאת, ישנם סוגים שונים של תה שמוכרים כמונעי סרטן כדוגמת תה ירוק, וייתכן והטמפ' של המשקה נחשבת יותר בהשפעתה מאשר המשקה עצמו.

"הממצאים מראים שתה עשוי לתרום להיווצרות סרטן בנסיבות המתאימות", אמר פרופ' לב, "כלומר - התה לא מהווה את הגורם המרכזי, אלא ככל הנראה גורם מסייע. לכן חשוב להימנע משתיית תה בטמפרטורה גבוהה אם אתם צרכנים גדולים של אלכוהול או סיגריות".

לסיכומו של עניין, אפשר להמשיך לשתות תה כי על פי נתוני המחקר הסיכוי לסרטן הינו בעקבות שילוב התה עם אלכוהול ועישון, ולא בשתייה עצמה, ומנגד אם אתם חלילה מעשנים או שותים, דעו כי הסיכון עולה פי 5 כאשר מצרפים תה חם למשוואה.

תגיות:תהסרטןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה