בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? מחקר מפתיע עם פתרון פשוט וקל

רוצים לרדת במשקל, ולא יודעים איך להתחיל? לדעת החוקרים, כדאי לכם להוסיף 20 דקות שינה בלילה, וכבר אתם בדרך הנכונה

  • כ"א שבט התשע"ח
אא

בעבר נעשו מחקרים שהראו קשר ישיר בין עלייה במשקל למחסור בשעות שינה. בימים אלו מחקר חדש, שפורסם בכתב העת הרפואי Journal of Clinical Nutrition, מוכיח עד כמה יש לנצור כל דקת שינה כיוון שלדעת החוקרים, 20 דקות נוספות של שינה יכולות לסייע לכם לעמוד בפני רצון לאכול מאכלים לא בריאים במשך היום.

במהלך המחקר, שנערך במחלקה למדעי התזונה באוני' קינגס קולג', ד"ר וונדי הול וצוותה ערכו בדיקה בקרב 42 אנשים בריאים שישנו בלילה בין 5-7 שעות - קצת פחות מהמלצת איגוד השינה האמריקאי שעומדת על 7-9 שעות שינה בלילה.

כחצי מהמשתתפים השתתפו בתוכנית מסוימת שסייעה להם לישון טוב יותר, ואילו שאר המשתתפים במחקר המשיכו לישון בהרגלי השינה השגרתיים שלהם.

על פי תוצאות המחקר, נמצא כי 86% מהקבוצה שהשתתפה בתוכנית שסייעה באימוץ הרגלי שינה בריאים יותר, הצליחו לישון 2 דקות יותר ממה שהיו רגילים, ולאחר כחודש הם צמצמו ב-10 גרם את צריכת הסוכר שלהם, ואף הפחיתו את צרכת הפחמימות.

"העובדה שהארכת שעות השינה הובילה לירידה בצריכת סוכר חופשי – הכוונה לסוכרים שיצרני מזון מוסיפים או הסוכר שמוסיפים בזמן בישול ביתי וכן גם הסוכר שבדבש, סירופים ומיצי פירות – מציעה ששינוי פשוט באורח החיים עשוי לעזור לאנשים להקפיד על תזונה בריאה יותר", הסבירה ד"ר הול.

תגיות:דיאטהמשקלשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה