חדשות בארץ

המתיחות גוברת: האם צה"ל מתכונן למלחמה בצפון?

על רקע המתיחות בגזרה הצפונית, מחר (ג') צפוי הקבינט המדיני-בטחוני להתכנס לדיון חשוב שבמהלכו ידונו ראש הממשלה ושריה על ההכנות לקראת תרחיש אפשרי של 'מלחמת הצפון הראשונה'. על פי תמונת המצב הזו, בצה"ל החלו להתכונן, ובאמצע השנה צפוי להיערך תרגיל הצניחה הגדול ביותר שידעה חטיבת הצנחנים בשנים האחרונות

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע המתיחות בגזרה הצפונית, מחר (ג') צפוי הקבינט המדיני-בטחוני להתכנס לדיון חשוב שבמהלכו ידונו ראש הממשלה ושריה על ההכנות לקראת תרחיש אפשרי של 'מלחמת הצפון הראשונה'. בסיקור מיוחד שהעניק הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט אתמול (א') הוא הציג את תמונת המצב בגזרה הצפונית על פי הערכת המודיעין, ואמר כי ישנה סבירות להסלמה שעלולה להוביל למלחמה. 

בסקירתו הציג הרמטכ"ל אף את החשש מפני האיום האיראני שמסייע בידי החיזבאללה להתחמש בטילים מדויקים יותר, ומנה מספר איומים גדולים שצפויים לשנת 2018. 

על פי תמונת המצב הזו, בצה"ל החלו להתכונן, ובאמצע השנה צפוי להיערך תרגיל הצניחה הגדול ביותר שידעה חטיבת הצנחנים בשנים האחרונות. מדובר בתרגיל משמעותי במיוחד, פי כמה מאשר קודמיו, ובו צפויים הלוחמים להתאמן גם בשעות לילה. טייסי החיל יבצעו גיחות צניחה והצנחת ציוד כבד כגון כלי רכב, אספקת מזון ותחמושת לחיילים בשטח, ולראשונה אי פעם ישתמשו הלוחמים במצנח החדש. 

המצנח החדש שמחליף את קודמו, הינו פרי פיתוח של חברת 'איירבורן' האמריקנית, ואחד היתרונות הגדולים שלו הם שהוא מאפשר נחיתה בתנאי שטח קשים ומגוונים. 

 

תגיות:מלחמהצפוןצה"להתחמשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה