חדשות בארץ

לראשונה מאז חוק המרכולים: עיריית אשדוד קנסה עסקים הפתוחים בשבת

לראשונה מזה שלוש שנים הגיעו נציגי העירייה למתחם הפתוח בשבת וחילקו דוחות לעסקים, מה שעורר מהומה במקום. ראש העירייה כתב מוקדם יותר: "החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות. נתגבר על הפערים באורחות החיים"

  • י"ט שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

לראשונה מזה שלוש שנים החליטה עיריית אשדוד להטיל עשרות קנסות לבתי עסק שפתוחים בשבת. הקנסות נרשמו במתחם הביג פאשן בעיר. עד כה נהגה העירייה להתריע בלבד בפני עסקים בפתוחים בשבת. במקום התחוללה מהומה, כשבעלי החנויות יצאו נגד ההחלטה של העירייה להטיל עליהם קנסות. במקביל למאבק באשדוד, מוקדם יותר התקיימו הפגנות נגד סגירת העסקים בשבת וחוק המרכולים. אחת ההפגנות עוררה סערה משום שהתקיימה סמוך לבני ברק, בה השתתפו רק 20 בני אדם והניפו שלטים בניהם: "להיות עם חופשי בארצנו".

מוקם יותר השבוע פרסם ראש העירייה יחיאל לסרי פוסט, בו הודיע לתושבי העיר כי קיימת הידברות עם מארגני המחאה נגד סגירת העסקים וכי נמצא פתרון לעניין. "בשבועות האחרונים החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר ולפגיעה הקשה בתדמיתה ועיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי", כתב ראש העירייה. "היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפתרון כזה. אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד".

לסרי הוסיף: "עם אמונה עמוקה שאשדוד תהווה דוגמה ומופת ליכולת להתגבר על הפערים הגדולים באורח החיים בין הקבוצות השונות באוכלוסיה, תוך הכרה בערכים החשובים והבלתי מתפשרים של כל קבוצה ברעותה".

 
תגיות:שבתאשדודדוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה