בריאות ותזונה

איך תדעו שרמת הסוכר בדם עלתה? חמישה סימנים חשובים 

מה באמת מעלה לנו את רמות הסוכר בדם, חוץ ממאכלים מתוקים? אחד הדברים הכי מפתיעים שכלל לא חשבנו עליהם הוא מאכלים דיאטטיים שנטולי כל סוכר. מה עוד, וכיצד אפשר לזהות את הסוכרת עוד לפני שהיא קובעת את מושבה בגופנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה באמת מעלה לנו את רמות הסוכר בדם, חוץ ממאכלים מתוקים? אחד הדברים הכי מפתיעים שכלל לא חשבנו עליהם הוא מאכלים דיאטטיים שנטולי כל סוכר.

הסיבה היא שכדי לשמור אותם ללא סוכר, מוסיפים להם התעשיינים כמויות אדירות של חומרים אחרים מזיקים כמו פחמימות ועמילנים, שידועים כקטליזטורים להעלאת רמת הסוכר. אבל הם לא היחידים. הרשימה ארוכה ומסועפת: אוכל סיני, מתח ולחץ נפשיים, משקאות אנרגיה, מוצרי קמח לבן, סטרואידים ואפילו... פירות יבשים שמכילים כמויות ענקיות של סוכר. 

מהם הסימנים לכך שהסוכר שלכם בדם עלה? לפניכם שבעה סימנים שחשוב לדעת:

 

ירידה דרסטית במשקל

רמות בלתי מאוזנות של סוכר בדם עשויות להביא לירידה דרסטית במשקל. תופעה זו מתרחשת כאשר הגלוקוז לא נכנס לתאים של הורמון האינסולין, ומחשש שמא 'מרעיבים' אותו, האינסולין מתחיל לפרק את החלבונים מהשריר כדי להרוויח אנרגיה. בעקבות הפירוק שלו מתחילות גם הכליות לעבוד ביתר לחץ כדי להיפטר מעודף הסוכר שמגיע אליהן - והתוצאה הרת אסון. 

 

צמא בלתי פוסק

אחד הסימנים היותר מובהקים לכך שהסוכר בדם עלה הוא העובדה שאנחנו כל הזמן צמאים והפה שלנו יבש - תופעה המתרחשת כאשר גופנו מנסה להילחם ולהשיב לעצמו את הנוזלים שאנחנו מאבדים יחד עם כמויות הגלוקוז ה'עודפות' שהכליות מנקות. 

 

התקפי רעב תכופים

תחושת הרעב התכופה למי שסובל מסוכרת, נגמרת בשל שינוי פתאומי של רמת הסוכר בדם - כאשר פעם עולה ופעם יורדת. כשזה קורה, הגוף נכנס לסוג של מגננה כי הוא מרגיש שאין לו מספיק אוכל, ואז 'משדר' לנו שהגיע הזמן לאכול וטוב נעשה אם נכניס לפה מזון עתיר סוכר ושומן כדי שהתאים יקבלו אנרגיה. 

 

הטלת שתן מרובה

הטלת שתן מרובה היא סימן מובהק נוסף לסוכרת. 

 

גירודים ויובש בעור

אם העור שלכם נוטה ליובש באזורים שונים בגוף ואתם מתגרדים יותר מברגיל, ללא שום סיבה נראית לעין, זו יכולה להיות נורת אזהרה לכך שאתם מתחילים לפתח את המחלה. 

תגיות:עלייהדםזיהויסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה