דיכאון וחרדות

המפתח לאושר: לא תאמינו כיצד הצליח צעיר בן 26 לצאת מדיכאון

צעיר בן 26 מקליפורניה טוען כי מצא את הדרך לאושר כאשר צעד 9,656 קילומטרים מטורקיה לעבר פורטוגל במשך 18 חודשים, כאמצעי להתמודדות עם הדיכאון בו לקה

  • י"ב שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כריס למנסקי מקליפורניה, בן 26 נתקף בדיכאון, ועל כן באפריל 2016 החליט לצאת למסע רגלי באורך 9,656 קילומטר מטורקיה לכיוון פורטוגל כפתרון שיסייע לו בהתמודדות מול התחושות השליליות אותן חווה. את מסעו החל באיסטנבול וסיים בפורטוגל לאחר 18 חודשי הליכה.

את המסע הרגלי המפרך מימן למנסקי באמצעות חסכונות שצבר, ומתרומות שהרוויח בעקבות נגינה על יוקללי לאורך המסלול שעבר .

"האתגר הכי גדול עבורי בהתחלה היה ללמוד איך לצעוד לאורך כבישים מהירים ואיך להתעלם מהרגליים הכואבות שלי", סיפר בראיון לאתר לונלי פלנט. "מרגע שהתרגלתי לזה שלא נוח לי, נדמה שהאתגרים הלכו והתרחקו ממני והתחלתי ליהנות מכל אתגר פיזי שחיכה לי בדרך. מכאן והלאה, האתגר האמיתי שלי היה מנטלי והתבטא בניסיון שלי לנסות לא לקחת שום סיטואציה שנקלעתי אליה יותר מדי ברצינות."

לדברי למנסקי, הפעמים הבודדות בהן חש תחושה שלילית היו כאשר סבל מעייפות ומרעב, וגם אז ניסה לרוב להתמודד עם הומור עצמי.

"עדיין הייתי צריך למצוא לעצמי מזון ומקום לישון בו בלילה, אבל אחרי כמה חודשים של הליכה בהרי מזרח אירופה פשוט הפסקתי לדאוג לגבי משאבים קיומיים, ופשוט השארתי את עיני פקוחות להזדמנויות שייקרו בדרכי, ווידאתי שהצידה שלי תספיק גם לתרחישים הגרועים ביותר", סיפר.

במהלך המסע הרגלי, החל למנסקי לשכוח מחייו הקודמים בעודו מתרגש מדרך החיים הנוכחית שבחר לעצמו. לדבריו, המפתח לאושר נעוץ בהליכה, ועל כן מייעץ לאחרים לצאת החוצה ולהתחיל ללכת: "אל תתנו לפחד מהבלתי ידוע לעצור אתכם מלעשות את הצעד הראשון הזה".

"כל מה שאתם יכולים לעשות כדי להתכונן לגרוע מכל הוא להודות בינכם לבין עצמכם שיהיה פעמים רבות שבהן תשנאו את המסע. אולי אפילו תשנאו את עצמכם על שיצאתם למסע, אבל הרגשות האלה ייעלמו אחרי שתצעדו עוד 10 קילומטרים בערך", אמר.

תגיות:דיכאוןחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה