חדשות בריאות

בגלל סושי: אדם גילה תולעת בגודל 170 ס"מ בגופו

התולעת נוצרה בעקבות צריכת המאכל הפופולרי. דוח אמריקאי מזהיר: קיימת סכנה להידבקות בתולעים מדגי הסושי. גם ההרינג מופיע בדוח

  • ט' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושב קליפורניה שלף מגופו תולעת סרט באורך 170 ס"מ, ככל הנראה בעקבות אכילת סושי. לדברי רופאיו כתוצאה מאכילת סושי. ד"ר קני באהן סיפר כי בקיץ האחרון הגיע לחדר המיון האזורי מטופל שהתלונן על שלשולים דמיים וביקש טיפול נגד תולעים. הרופא הציג בפניו שקית פלסטיק בה שמר את התולעת באורך מלא. הרופא ההמום לא הבין כיצד הדבר הזה, תולעת בגובה של אדם ממוצע, יצאה מבטנו. המטופל השיב כי שלף את התולעת מפיו וליפף אותה סביב גליל של נייר טואלט. הרופאים ההמומים שמעו מהמטופל כי הדבר קרה לאחר אכילת המאכל החביב עליו, סשימי סלמון (דג נע). הרופא לא ידע להעריך כמה זמן הייתה התולעת במעי המטופל, אך ההערכה היא שייתכן והייתה בגיל של עד ששה חודשים.

כתב עת אמריקאי שפורסם לאחרונה מזהיר כי קיימת סכנה להידבקות בתולעים מדגי הסושי. על פי הדוח, על הסועדים להיזהר מאכילת דגים נאים הנמצאים בדרך כלל בסושי. בדו"ח צוין כי תושב פורטוגל בן 32 הגיע לבית החולים בליסבון עם הקאות שנמשכו כשבוע, אולם בבדיקות הדם התברר כי הוא סובל מזיהום. בתשאול התברר כי אכל כמות מסוימת של סושי. לאחר בדיקה התברר כי תולעת חדרה לקיבה, והיא הוסרה. מדובר בתולעת מסוג אניסקיאסיס, טפיל המדביק בין היתר דגי סלמון והרינג. מדי שנה מדווחים ביפן מעל 2,000 מקרים של הדבקה בתולעת הזו. בבדיקה שנערכה במעבדה בספרד הוכח כי 39 אחוז מדגי המקרל הטריים בשווקים בספרד נגועים בתולעים.

תגיות:תולעתסושי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה