זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: גורמי עיכוב במציאת זיווג (חלק א’)

מהם הגורמים הקיימים אצל האדם עצמו, אשר מובילים לעיכוב הזיווג?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדורנו, מספר הממתינים במשך שנים רבות וארוכות לזיווגם גדול מאד ביחס למספרם של אלו בדורות הקודמים. יותר ויותר רווקים ורווקות מבוגרים חשים מעוכבים, ואינם מבינים מדוע זיווגם קשה כל כך. ככל שחולף הזמן, מתעוררות, מתחזקות ומכרסמות בהם השאלות: האם הדבר תלוי בי, או שמא בגזרת שמים? האם יתכן שהחמצתי את זיווגי עקב טעות? ובכל מקרה, מה עלי לעשות? האם להיאחז בסגולות? בשינוי השם? או אולי רק להמתין ולקוות לטוב?

על פי המבואר בתורת ישראל, היכולת נתונה ביד האדם לזרז את זיווגו. אולם לא בדרך של התמקדות בסגולות מהסוג המצוי היום – אשר ברובן הינן ללא כל מקור בדברי חז"ל, אלא בדרכים נכונות שבידן לשנות את המצב לטובה, הן באופני השתדלות טבעיים והן במסלולים הרוחניים.    

באשר לסיבת העיכוב, ברוב המקרים (אך לא תמיד, כמבואר להלן) העיכוב נגרם על ידי האדם עצמו, לאחר שמחוסר ידיעה בחר בדרכים שאינן טובות לו ואינן נכונות עבורו. וכאשר יפעל לתקן את הנדרש, תיפתח הדרך בפניו.

נציין מספר גורמי עיכוב העיקריים.

 

גורם אפשרי א'

שפת גוף המשדרת עצבות / חוסר מנוחה / שתלטנות

כידוע, כאשר קיימת סתירה בין המילים הנאמרות בעת שיחה לבין המסר שבתנועות גופו של המדבר, המסר הנקלט אצל כל אדם נבון הוא שפת הגוף של המדבר, ולא דיבורי פיו. למשל, אדם הנכנס בהפתעה למשרדו של חברו ושומע מחברו את המילים: “אני שמח לראותך, שב בבקשה", ירגיש בנח. אולם אם בעת אמירת מילים יפות אלו, אצבעותיו של המארח תתופפנה בעצבנות על השולחן, המבקר הנבון יבין כי אינו רצוי כעת, על אף המסר השונה לחלוטין שבמילים הנאמרות. שכן הגוף משדר את האמת הפנימית, בעוד מילים נאמרות לעיתים מתוך אילוץ של אי נעימות.

כך גם בפגישת היכרות לשם נישואין. אם אדם נינוח ושמח בדרך כלל, משדר חוסר מנוחה או אפילו עצבות בעת הפגישה – מתוך מבוכה שחש באותה שעה, עלול הוא להטעות בכך את זולתו המתרשם לשלילה. לכן, על אף המבוכה הנלווית לעיתים לפגישה, יש לפקח על שפת הגוף, שתהיה נכונה. ואם הוא באמת אדם עצוב בחיי היום יום, או חסר מנוחה, או כעסן, או טיפוס שתלטן, עליו לראות בעיכוב השידוך הזדמנות נאותה וכוח מדרבן הממריץ להזדרז ולהשקיע בתיקון מידותיו כמורחב בספרי המוסר, בשיעורי תורה ובפרקים המוקדשים לכך בספר "מפתחות לחיים" פרק "עיצוב האישיות ותיקון המידות".

 

גורם אפשרי ב'

נרגנות (ריבוי תלונות על כל הסביבה)

האדם המצוי אוהב לחיות בחברת אנשים שלווים ואופטימיים, הרואים את החיים באור נעים ומשרים סביבם אוירה שלווה ושמחה. לכן הרגיל להתלונן בתדירות גבוהה על כל קושי אישי, ולרטון על כל מחדל של אחרים, יוצר אוירה עכורה סביבו ומרחיק ממנו חברים. ווודאי יתקשה מאד במציאת שידוך האמור לחיות איתו בבית אחד שנים רבות. על אדם כזה לעבוד על קניית מידת הביטחון ומידת השמחה בנפשו (נושאים אלה נידונו בהרחבה בספר "מפתחות לחיים").

לחלק ב' בסדרה: גורמי עיכוב במציאת זיווג - חיפוש במקום הלא נכון וחוסר עדינות, לחצו כאן.

לחלק ג' בסדרה: גורמי עיכוב במציאת זיווג - בררנות ופער רוחני, לחצו כאן.

לחלק ד' בסדרה: גורמים נוספים הקיימים אצל האדם עצמו, ומובילים לעיכוב הזיווג, לחצו כאן.

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:זוגיותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה