זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: גורמי עיכוב במציאת זיווג (חלק ד’)

גורמים נוספים הקיימים אצל האדם עצמו, ומובילים לעיכוב הזיווג

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לתפילה מעומק הלב ישנו כח אדיר לשפר ואפילו לשנות את המצב לטובה, בכל תחומי החיים. אולם בתלמוד (ברכות ח' ע"א) מבואר כי אחד הנושאים עליהם יש להתפלל תמיד, הוא לזכות בזיווג טוב והגון. ולכך כוונת הפסוק (תהלים ל"ב, ו'): "עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא". וכדברי רבי חנינא: "'לְעֵת מְצֹא' – זו אשה".

ובפרט שהתפילה מחברת בין האדם לבין בוראו ומשמשת כצינור להוריד שפע רוחני וגשמי לאדם מאת הבורא. חכמי הקבלה לימדונו שלעיתים כאשר האדם אינו מתפלל כראוי, וממילא אינו מחובר כראוי לאלוקים, באים עליו קשיים ועיכובים ואפילו ייסורים, רק כדי לגרום לו להתפלל ולהתחבר – לטובתו – למקור השפע העליון.

* * *

ידועה הסתירה בדברי החכם באדם, בין הכרזותיו אודות האשה. מחד אמר: "מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב" (משלי י"ח, כ"ב). ומאידך אמר: "וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה" (קהלת ז', כ"ו).

אולם שני הבדלי הניסוח עיקריים ישנם בין שני הפסוקים. באחד כתוב "אֲנִי", ובשני כתוב בפשטות: "מָצָא". באחד כתוב "אִשָּׁה" ללא ה' הידיעה, ובשני כתוב "הָאִשָּׁה".

איש הניגש למלאכת חיפוש רעייתו מתוך בטחון בעצמו כי חכם ונאה הוא, ובוודאי יידע למצוא את הטובה ביותר עבורו, וללא ספק ימצא את "האישה" המיוחדת בנשים, ומתוך כך אין הוא חש צורך להתפלל על זיווגו, וניגש לשידוכו בתחושת "אני", מגלה כי "וּמוֹצֶא 'אֲנִי' מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה".

אבל הניגש בענווה, ומתפלל לה' יתברך שימציא לו את בת זוגו הטובה לו, וכדברי רבי חנינא: "לְעֵת מְצֹא – זו אשה", אזי זוכה הוא ל"מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב".

 

גורם אפשרי נוסף: בעיה גופנית או נפשית

אדם עם מום בגוף; בעיה בריאותית מרתיעה; בעיה נפשית המעלה חששות אצל רוב בני האדם – גם אם היא סבירה; או אפילו אם הוא רק בעל מראה חיצוני הגורם לדחייה אצל רוב בני האדם, כל אלה עלולים, כידוע, לגרום לרתיעה ולסירוב לנישואין. ואף על פי שבמקרים רבים הדחייה אינה מוצדקת כלל, אי אפשר להתעלם מהמציאות הבלתי נעימה, הגם שהיא אינה צודקת. ולפיכך אין להמתין לנס.

הפתרון: במידה ומתברר כי זהו גורם העיכוב, לאחר ניסיונות רבים שלא צלחו, יש להתפשר על בת זוג עם בעיה קלה, הזהה במשקלה פחות או יותר לבעיה הקיימת, אך עם יכולת תפקוד סביר בבית (לעיתים מזומנות, כאשר המגבלה של כל צד שונה לחלוטין מזולתו, הבית מתנהל באופן מעולה – כפי שניסיונם של רבים מוכיח, מאחר שכל צד משלים את החיסרון שבזולתו). כאמור, במצבים אלה אין טעם להתבצר ולהמתין לבת זוג בריאה ומושלמת בכל ענייניה, אלא יש להכיר בקושי הקיים (שבוודאי הוא כשלעצמו נועד לטובת האדם כפי ידיעת החכמה העליונה), ולהתפשר.

לחלק א' בסדרה: גורמי עיכוב במציאת זיווג - שפת גוף ונרגנות, לחצו כאן.

לחלק ב' בסדרה: גורמי עיכוב במציאת זיווג - חיפוש במקום הלא נכון וחוסר עדינות, לחצו כאן.

לחלק ג' בסדרה: גורמים נוספים הקיימים אצל האדם עצמו, ומובילים לעיכוב הזיווג, לחצו כאן.

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:זוגיותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה