חדשות בארץ

אחרי ההשוואה בין הפלסטינית לאנה פרנק: ליברמן הורה לגל"צ לא להשמיע את יהונתן גפן

המשורר כתב בחשבון האינסטגרם שלו על עאהד תמימי, שהואשמה בתקיפת קצין צה"ל, כי "בסטירה הזאת היו חמישים שנה של השפלות. היא באותה שורה עם חנה סנש ואנה פרנק". ליברמן פנה לגל'"צ, היועץ המשפטי דחה את הבקשה

  • ז' שבט התשע"ח
יהונתן גפן (צילום: פלאש 90)יהונתן גפן (צילום: פלאש 90)
אא

עוד סערה בגזרת שר הביטחון: אביגדור ליברמן הנחה את מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, להימנע מהשמעת שיריו של יהונתן גפן, וכן לא לערוך ראיונות עמו. הסיפור הזה עורר סערה ומגיע בעקבות התבטאויות של המשורר, שהשווה בשיר שכתב בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, שהואשמה בתקיפת קצין צה"ל, לדמויות כמו אנה פרנק, חנה סנש וז'אן דארק. בעקבות דבריו, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי שר הביטחון לא יוכל להתערב בתכנים המשודרים בתחנה הצבאית. בתגובתו, שר הביטחון הודיע כי הוא דוחה את עמדת היועץ המשפטי ותקף הבוקר: "מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שיכור שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית, שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת". בפוסט נוסף הוסיף ליברמן: "הבמה הראויה לדברי ההבל שלו היא שידורי אל מנאר של החיזבאללה". 

השיר של גפן פורסם בחשבון האינסטגרם שלו. הוא צירף אליו את תמונתה של תמימי ותיאר אותה כלוחמת צדק. "ילדה יפה בת 17 עשתה מעשה נורא", כתב שם. "כשקצין ישראלי גאה שוב פלש לביתה היא דפקה לו סטירה. היא נולדה לתוך זה ובסטירה הזאת היו חמישים שנה של כיבוש והשפלות. ביום שבו יסופר סיפור המאבק, את עהאד תמימי, אדומת השיער, כמו דוד שסטר לגוליית, תהיי באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה. "התייחסותו המקוממת של יהונתן גפן לעאהד תמימי כמקבילתם של חנה סנש, אנה פרנק ושל דוד המלך היא חלק מהזיותיו של גפן. יהונתן, תמימי אינה תמימה ואינה 'הילדה הכי יפה בגן', אלא עבריינית תומכת טרור, היושבת כעת במעצר. מציעה לך לשוב לשיריך ולא להתעסק בדימויים של משורר מגויס לשחרור פלסטין. ההשוואה מעוררת החלחלה בין גיבורות השואה של עמנו לבין תמימי הטרוריסטית בשבוע שבו העולם מציין את יום השואה הבינלאומי היא חציית קו אדום של מי שמבקש לשכתב את דפי ההיסטוריה בשם אמנות מגויסת, שאף פעם לא זכתה לכבוד. מציעה לך להתחבר ליהונתן שבך ופחות לגפן".

תגיות:מוזיקהשואהיהונתן גפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה