פיתוח האישיות

"נמאס לי להעמיד פני גבר". שחקן אמריקאי בנאום העצמה סוחף על 'הגבריות הרעילה'

השחקן והבמאי היהודי-אמריקני ג'סטין בלדוני, הצליח לגרום למאות גברים להפסיק להעמיד פני חזקים, ולהתחיל לדבר על הרגשות שלהם ולהפגין פגיעות וחולשה כשצריך - בנאום עוצמתי אחד. "כל חיי העמדתי פנים וגילמתי דמות של גבר שהוא לא אני. העמדתי פנים שאני חזק, כשבעצם הרגשתי ממש חלש. זייפתי ביטחון עצמי מרקיע שחקים, כשבעצם הרגשתי חוסר ביטחון"

אא

השחקן והבמאי ג'סטין בלדוני, הצליח לגרום למאות גברים להפסיק להעמיד פני חזקים, ולהתחיל לדבר על הרגשות שלהם ולהפגין פגיעות וחולשה כשצריך - בנאום עוצמתי אחד. "כל חיי העמדתי פנים וגילמתי דמות של גבר שהוא לא אני", הוא אומר בהרצאה ששמה אומר את הכל - הגבריות הרעילה. "העמדתי פנים שאני חזק, כשבעצם הרגשתי ממש חלש. זייפתי ביטחון עצמי מרקיע שחקים, שבעצם הרגשתי חוסר ביטחון וניסיתי להיראות הכי קשוח בעולם, בזמן שהייתי הכי פגיע. אבל הגיע הזמן להפסיק. נמאס לי להיות כל הזמן 'מספיק גבר' כדי לרצות את כולם חוץ מאת עצמי. זה מתיש".

בהרצאתו דיבר בלדוני על המסרים השנויים במחלוקת שמוטמעים בחברה המערבית, נרצה או לא נרצה, ומעצבים את תפישת עולמם של רבים מאיתנו. "נאמר לי שגברי זה ההפך מנשי, ושעליי לאמץ גינונים גבריים כדי שחלילה לא יטעו בי ויחשבו שאני אישה. אבל איפה כתוב שלגברים אסור להפגין פגיעות וחולשה? אני לא פה כדי להרצות לכם על ההיסטוריה הידועה לכולנו. אני גבר שהתעורר אחרי 30 שנה והבין שהוא חי בקונפליקט עם המסרים התרבותיים על סוג הגבר שאני אמור להיות. אני לא רוצה להיות גבר טוב - אני רוצה להיות בן אדם טוב, ואני לא אומר שעלינו להפסיק להיות גברים - אבל אנחנו כן צריכים איזון ולא יזיק לנו ללמוד דבר או שניים מהנשים שמקיפות אותנו - בנות הזוג שלנו".

על שאלת מיליון הדולר שהיא 'איך בעצם עושים את זה', משיב השחקן ואומר כי לעניות דעתו יש רק דרך אחת לעשות זאת: "אני מכיר גברים שהיו מעדיפים למות מאשר לשתף גברים אחרים בבעיות שלהם או בפגיעות שלהם, אבל זה חייב להשתנות. כשמדובר בחוסר הביטחון שלנו או בחשש שלנו מכישלון, זה כאילו אנחנו הופכים למשותקים ולא מצליחים לדבר על זה בינינו לבין עצמנו. 

"אז גברים, האם אתם אמיצים מספיק כדי להיות פגיעים ולפנות לגבר אחר כשאתם זקוקים לעזרה? האם אתם חזקים מספיק כדי להיות רגישים ולבכות כשאתם נעלבים או כשרע לכם? האם יש בכם מספיק ביטחון להקשיב לנשים שלכם ולהאמין להן, גם אם מה שהן אומרות פונה נגדכן?".

בנקודה זו פונה בלדוני לגברים ומבקש: "כמה מכם מאמינים שיש פיתרון? אז אם אנחנו רוצים להיות חלק מפתרון, עלינו להבין שמילים כבר לא מספיקות והגיע הזמן לעבור למעשים".

תגיות:הרצאותהעצמה אישיתשחקןTED

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה