חדשות בריאות

איך בריטניה מטפלת בבעיית הבדידות? תופתעו לדעת

בשנים האחרונות תופעת הבדידות תופסת תאוצה, ופוגעת באחוזים רבים מהאוכלוסייה בעולם. בימים אלו החליטו בבריטניה להרים את הכפפה, ולטפל בבעיה הנפוצה בדרך מקורית ביותר

  • ו' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות המגפה העולמית נהפכה לתופעה: מדובר בבדידות שפוגעת באחוזים רבים מהאוכלוסייה בעולם. בימים אלו החליטו בבריטניה להרים את הכפפה ולטפל בבעיה הנפוצה בדרך מקורית בהחלט: למנות שרה לענייני בדידות.

בחודשים האחרונים הועדה הבריטית מצאה כ-9 מיליון אנשים באנגליה שחשים בדידות באופן תדיר. בעקבות מצב זה עלולות להיגרם השלכות בריאותיות קשות. זאת הסיבה שראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הודיעה לאחרונה כי ברצונה לטפל בבעיה זו.

"בעבור יותר מדי אנשים, בדידות היא מציאות קשה של החיים המודרניים. אני רוצה שכולנו נתעמת עם זה ונפעל כדי לטפל בבדידות שממנה סובלים קשישים, מטפלים, אנשים שאיבדו את יקיריהם, אנשים שאין להם אף אחד לדבר איתו או לשתף אותו במחשבות ובחוויות שלהם", כך כתבה מיי.

על פי הפרסום ב"הניו-יורק טיימס", לתפקיד הנכסף נבחרה השרה טרייסי קראוץ'.

ישנם רופאים רבים מכל קצוות העולם המזהירים הלוך וחזור בנוגע לתופעת הבדידות שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, מגפה בעלת השלכה נפשית אך גם פיזית. על סמך המחקרים, יש קשר בין בדידות לסיכון יתר למחלות לב, סוכרת, סרטן ועוד.

"זה הוכח כמזיק יותר לבריאות מעישון 15 סיגריות ביום", מסר מארק רובינסון, ראש Age UK.

גם בישראל מצב אינו נראה אופטימי, על פי נתונים שהוצגו על ידי עמותת ער"ן, נראה כי התופעה מתעצמת בפרט אצל אוכלוסיית הקשישים. על פי דוח הסיכום לשנת 2017, נמצא כי 1 מתוך 5 פונים לעמותה פונים בשל תחושת בדידות.

"בדידות היא המחלה של תקופתנו ובעיני זוהי גם סיבת המוות הראשונה בקרב רבים", אמרה ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית של ער"ן, "היות שנמצא קשר בין בדידות, רווחה נפשית ובריאות גופנית. נוסף לכך, יש פי 8 יותר פניות אובדניות באמצעות האינטרנט, דבר שמצביע על חשיבותו המכרעת במניעת אובדנות".

תגיות:בדידותבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה