חדשות יהדות

הרבנים אליהו עובדיה ודוד עמאר ז"ל

אחיו של המרן עובדיה יוסף, ששירת בצעירותו באצ"ל, הלך לעולמו כשהוא בן 89. אחיו של הרב שלמה משה עמאר, שעסק כל חייו בתורה, נפטר בגיל 94

  • ו' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שני רבנים חשובים הלכו אתמול לעולמם. הרב אליהו עובדיה, אחיו של מרן עובדיה יוסף ז"ל, הלך אמש לעולמו כשהוא בן 89, ואילו הרב דוד עמאר ז"ל, אחיו הבכור של הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר, נפטר בגיל 94.

הלווייתו של הרב אליהו עובדיה תתקיים היום (שני) בשדה ורבורג. הרב שירת בצעירותו באצ"ל, לאחר מכן התגייס לצה"ל ושירת בצנחנים בדרגת סגן אלוף. בנו, הרב אבנר עובדיה, משמש כרב של כפר תבור. רב אליהו עובדיה הוא הנצר האחרון למשפחה. הוא אותיר אחריו ארבע ילדים ו-17 נכדים. הבכור מבניו היה מפקד טייסת בחיל האוויר.

אחד הסיפורים הידועים עליו אירע במהלך שירותו באצ"ל. הרב אליהו זרק רימון יד לתוך משאית עמוסת חיילים של שיירה בריטית. בנוסף, בעת עוצר בירושלים, הוא טמן פצצה בערימת חצץ בצומת מרכזי בשכונת רוממה שבו היו מרוכזים חיילים בריטים.

הרב עמאר ז"ל אותיר אחריו עשרה בנים. הלווייתו נערכה הלילה בבית העלמין במגדל העמק. הרב  נולד במרוקו, שם התחתן. בגיל צעיר התייתם מאמו, ומאוחר יותר התחתן אביו עם הרבנית מרים, אמו של הרב שלמה עמאר. רבי דוד עסק כל ימי חייו בתורה ולימד את הלכות טהרת המת לפי מנהג יהודי מרוקו. הוא התגורר במגדל העמק ולפני כחמש שנים התאלמן.

תגיות:הרב אליהו עובדיההרב דוד עמאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה