חדשות בארץ

מדוע מחלקת המשטרה דוחות בשבת לשכונה חרדית בירושלים?

תושבי שכונת רמת שלמה הופתעו לגלות על שמשת הרכב עשרות דוחות בגין "הפרעה לתנועה". עכשיו הם זועמים בשל העובדה שבמשך שנים המשטרה התעלמה מהסדרי החניה ביום המנוחה בשל מצוקת חניה באזור

  • ה' שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תושביה החרדים של שכונת רמת שלמה בירושלים הופתעו לגלות בסוף השבוע עשרות דוחות על שמשת הרכב שלהם. מתברר כי במהלך השבת נכנסו שוטרים לשכונה החרדית וחילקו דוחות בגין מה שמכונה "הפרעה לתנועה". תושבי השכונה חיים בצפיפות מסוימת ולכן רגילים לחנות את רכביהם במקומות לא מוסדרים, אלא שעד היום, כך הם טוענים - למשטרה לא היה אכפת מהסדרי החניה במקום. התושבים טוענים כי במהלך השנים האחרונות נוצר "מנהג" לפיו הם מזיזים את הרכבים ממקומות החניה הלא מוסדרים מיד בצאת השבת, וזאת בעקבות מצוקת חניה באזור.

אחד התושבים סיפר ל"בחדרי חרדים": "קיימים מקרים רבים בהם, רכבים המגיעים בסמוך לכניסת השבת חונים במקומות לא מוסדרים - אולם מיד בצאת השבת - בעליהם מגיע ומחנה אותם בחניה מוסדרת". תושב אחר סיפר"מדובר בעשרות דוחות שניתנו בליל שבת. אנחנו תמהים על הדוחות שניתנו, מכיוון שאנחנו ביקשנו מהעירייה פעמים רבות לשלוח אלינו לשכונה פקחים שאינם יהודים שיפקחו ויתנו דוחות לאלו שנכנסים לשכונה עם מכוניתם בשבתאבל למרות שהתמרורים מורים שאסור להיכנס בשבת ודוהרים בכבישים ומסכנים את חיי הילדים, אבל המשטרה והעירייה לא מצאו כוח אדם והנה פה, פתאום אנחנו מקבלים דוחות על כך שרכבים 'מפריעים לתנועה' במקום שבכלל סגור לתנועה בשבת".

רמת שלמה, שמונה כ-17 אלף תושבים, היא שכונה בצפון ירושלים, הממוקמת בין שכונת רמות אלון לשכונת שועפאט, בשטח שצורף לירושלים עם הרחבת גבולותיה לאחר מלחמת ששת הימים. השכונה קרויה על שמו של הרב שלמה זלמן אוירבך, והיא מנהלת אורח חיים חרדי. בשכונה מתגוררים כ-120 משפחות ממחסידות חב"ד בקהילה פעילה בעיקר בירושלים. עיקר הקהילה מתגוררת ברחוב "האדמו"ר מלובביץ'". במרכז הרחוב שוכן בית הכנסת החב"די בשכונה, הבנוי בדומה לבית מרכז חב"ד העולמי (770) בברוקלין.

תגיות:דו"חשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה