חדשות בארץ

עוד סטארטאפ ישראלי: הלוויין שיאריך את אורך החיים של חבריו בחלל

חברת אפקטיב ספייס קיבלה חוזה ראשון ומשמעותי של 100 מיליון דולר. תבנה לוויינים שיוכלו "להטעין" מחדש לוויינים אחרים שהדלק אזל להם, ובכך תאריך את משך החיים שלהם

  • ב' שבט התשע"ח
לוויין של Effective Space (צילום: באדיבות החברה)לוויין של Effective Space (צילום: באדיבות החברה)
אא

חברת אפקטיב ספייס הישראלית קיבלה חוזה ראשון ומשמעותי של 100 מיליון דולר, לאחר שהודיעה כי תבנה לוויינים שיתחברו ללווייני תקשורת שהדלק במכליהם עומד להיגמר, וכך יאריכו את חייהם. אם תרצו, מדובר למעשה ב"מטען" שיוכל להאריך לראשונה את חיי הלוויינים. הלוויין, כך על פי החברה, יוכל לשמש גם לסילוק ״פסולת חלל״ ובעתיד יספק גם שירותים למשימות כמו כריית מחצבים מאסטרואידים ואף ייצור בחלל. הפסד ההכנסה מכל לוויין כזה נאמד ביותר מ-50 מיליון דולר בשנה. העלות של שליחת ותפעולו מגיעה לכ-300 מיליון.

שני הלוויינים ייבנו בשנתיים הקרובות. משקלן יהיה כ-400 ק"ג והם מסוגלים להתחבר לרוב 400 לווייני התקשורת הנמצאים כיום במסלול. לפי מומחים, מדובר במהפכה של ממש בתחום, שהובילה לחתימת חוזה ראשון עם מפעילת לווייני תקשורת זרה, שתרכוש ממנה שני לווייני חילוץ כדי להאריך את חייהם של שני לוויינים המשמשים אותה. מחירו לוויין תקשורת הוא כ־200 מיליון דולר, לא כולל עלות השיגור שיכולה להגיע לכמחצית מהסכום.

אורך החיים של הלוויין מגיע לכ-15 שנים, כשלאחר התקופה הזו הלוויין עדיין תקין אך הוא מכלה את מלאי הדלק שבו ואין לו עוד יכולת לשמור על מיקומו במסלול סביב כדור הארץ ולהתנגד לכוח המשיכה. מרכז הפיתוח של החברה שהמטה שלה יושב בבריטניה, יושב בלב תל אביב ומעסיק כיום כ-25 מהנדסים.

תגיות:חלללווין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה