חדשות יהדות

"ספורטאים שומרי שבת לא יקריבו את אמונתם, את קדושת השבת"

אחרי הדיון בוועדה לצדק חלוקתי בכנסת, מירי רגב הורתה לאיגודי הספורט: תחויבו למצוא פתרון לספורטאים הדתיים. השרה בתגובה: "הודענו על ההחלטה לבג"ץ"

  • ב' שבט התשע"ח
בעיגול: מירי רגב (צילום אילוסטרציה: shutterstock)בעיגול: מירי רגב (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר יצאה הוועדה לצדק חלוקתי של הכנסת בבשורה חדשה: משרד התרבות והספורט יתנה את מבחני התמיכה שלו באיגודי הספורט בסכום של כ-180 מיליון שקלים באי קיום תחרויות בשבת לספורטאים דתיים בענפים בהם קיימות חלופות. אתמול (רביעי) הודיע משרד התרבות לבג"ץ כי כל האיגודים והתאחדויות הספורט בישראל יחויבו בתנאי סף במתן מענה כולל לספורטאים שומרי שבת. המשמעות: ההחלטה תחייב את האיגודים וההתאחדויות למציאת פתרון לספורטאים וספורטאיות שלא יכולים להתחרות בשבת. 

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי נערים רבים נמנעים מלקחת חלק בתחום הכדורגל משום שהם יודעים שייפגעו בהמשך. הוא טען כי 70 אחוז משחקני הכדורגל אינם רוצים לשחק בשבת והבטיח כי מדיניות המשרד השתנתה משמעותית מאז כניסת השרה מירי רגב לתפקיד. בדיון נכח גם המאמן ירון הוכנבוים, שטען כי הוא מחויב להתראיין בשבת, אחרת הוא חשוף לקנסות בגובה אלפי שקלים. כעת, לקראת דיון נוסף שאמור להתקיים בכנסת, הורתה רגב כי על המועדונים למצוא פתרון לספורטאים הדתיים והחרדים.

"הזכות לחיים ספורטיביים מלאים, שמורה גם לציבור שומרי השבת וזו חובתנו להבטיח להם, שוויון הזדמנויות מלא", אמרה מירי רגב בתגובה לידיעה. "ההחלטה עליה הודענו לבג"ץ, היא צעד משמעותי נוסף למימוש המדיניות עליה הכרזתי מאז כניסתי לתפקיד. מצופה מהאיגודים הנתמכים ע"י המדינה לפעול כדי לאפשר לספורטאים מוכשרים לממש את עצמם ואת כישרונם כספורטאים ולהגיע להישגים ולהתחרות ברמות הגבוהות ביותר, מבלי שידרשו להקריב את אמונתם, צו מצפונם וקדושת השבת".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי, עדכן את האיגודים וההתאחדויות בהחלטה לפני מספר שבועות בישיבה שהתקיימה בנושא בוועד האולימפי. משרד התרבות והספורט עדכן את בג"צ כי בכוונתו לפעול לתיקון אמות המידה לחלוקת תמיכות כבר במהלך השבועות הקרובים.

תגיות:כדורגלשבתספורטאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה