חדשות בארץ

"אונסים אותי להתראיין בשבת". הכנסת בהחלטה תקדימית למען הספורטאים

משרד הספורט הודיע כי יתנה חלק מתקציב התמיכה לאגודות, 180 מיליון שקל, באי קיום תחרויות ביום המנוחה. מאמן הכדורגל ירון הוכנבוים חשף בדיון: "זאת עוגמת נפגש בשבילי לחלל שבת, אבל אחרת יטילו עליי קנס"

  • כ"ד טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשורה לספורטאים שומרי שבת בוועדה לצדק חלוקתי: משרד התרבות והספורט יתנה את מבחני התמיכה שלו באיגודי הספורט בסכום של כ-180 מיליון שקלים באי קיום תחרויות בשבת לספורטאים דתיים בענפים בהם קיימות חלופות. הדברים האלה עולים מתוך דיון שנערך ביממה האחרונה בוועדה.

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי נערים רבים נמנעים מלקחת חלק בתחום הכדורגל משום שהם יודעים שייפגעו בהמשך. "70 אחוז משחקני הכדורגל אומרים שהם לא רוצים לשחק בשבת. מדיניות המשרד השתנתה משמעותית מאז כניסת השרה מירי רגב לתפקיד ואני יודע שאתם עומדים מול גופים שלא משתפים אתכם פעולה. יש ראשי איגודים שמבחינתם מבחינה עקרונית אין בעיה שיהיו כאלה שיפגעו", אמר.

בדיון נכח גם מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, שסיפר כי "על פי מדיניות השרה, חלק מתנאי הסף באיגודי ספורט יהיו כאלה שמחויבים לתת ולאפשר גם לספורטאים דתיים ליטול חלק בתחרויות שהאיגוד מקיים, מבלי לפגוע בזכותם לנהל את אורך חייהם ולשמור את השבת". עוד הוסיף, כי יוכלו לקבל תמיכה אם קיימו תחרויות בשבת, בתנאי שיוכיחו שנעשו את כל המאמצים למציאת חלופות.

ההחלטה הזאת קיבלה תמיכה גם מצד ח"כ שולי מועלם, שאמר: "לכל אחד יש זכות להיות ספורטאי ואף להיות ספורטאי מקצוען ואם השיטה היא להגיד אין מספיק מתקנים, יש את האירופאים או כל תירוץ אחר זה לא מקובל. כל גופי הספורט במדינת ישראל צריכים לשנות את הדיסקט".

את הצד השני של המתרס ייצגה בדיון השייטת, אלופת העולם לשעבר ורד בוסקילה, שסיפרה כי בספורט השיט לא ניתן לעסוק שלא בימי שישי ושבת. לעומתה, שוער הכדורגל אבי איבגי שחזר בתשובה פנה לוועדה ואמר: "אני מדבר מהשטח. המציאות היום בישראל היום היא שונה. ויתרתי על הליגה הראשונה ועל כסף. שם מרוויחים פי שלושה ונאלצים לשחק בשבת. שתדעו שילדים קטנים מוותרים על קריירה בענף ואנחנו מפסידים כישרונות שלא רוצים לחלל שבת. ביקשנו לדאוג ללינה לשחקנים שלא רוצים לנסוע בשבת ולא ברור - למה זה על חשבוננו ולא על חשבון הקבוצות?".

בדיון נכח גם מאמן הכדורגל המוכר ירון הוכנבוים. "הבעיה המרכזית כרגע היא ליגת העל והליגה הלאומית. מה קורה אם הכדורגלן חן עזרא לא מופיע בשבת? זאת הפרת חוזה. בשעון קיץ אין כמעט שום בעיה. בשעון חורף אנחנו נמצאים אחרי השקיעה וזאת עגמת נפש בשבילי לחלל שבת. בניצחונות הקבוצה שלי, אונסים אותי להתראיין בשבת ואם לא אתראיין אז יש קנס של עד 8,000 שקל".

בקרוב אמור להתקיים דיון נוסף בנושא, על מנת לנסות ולמצוא פתרונות נוספים לספורטאים שומרי שבת.

תגיות:שבתספורטאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה