סגולות

כיצד תינצלו ממחלות נפש? כמה סגולות שאסור לכם לפספס

בדורנו, דור עקבתא דמשיחא - רבים הם תחלואי הנפש. לפניכם כמה עובדות שאולי לא ידעתם על היווצרות מחלות נפש, וגם סגולה בדוקה להינצל מפניהן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדורנו, דור עקבתא דמשיחא - רבים הם תחלואי הנפש. לפניכם כמה עובדות שאולי לא ידעתם על היווצרות מחלות נפש, וגם סגולה בדוקה להינצל מפניהן:

מחלות הנפש נגרמות כאשר ישנו חוסר איזון כימי במוח שלנו, ואז הרגשות והמחשבות שלנו נמצאים בכעין כאוס. חוסר האיזון הזה יכול להיגרם משתי סיבות עיקריות: סביבה (גורם סביבתי) ותורשה (גורם מולד).

הגורם הסביבתי מושפע מחוויות שאדם עובר במהלך חייו ומשפיעות עליו ביותר כגון דיכאון, חרדות וכדומה, ואילו הגורם המולד הוא - רגישות יתר וחוסר איזון כימי במוח, שאדם נולד עמו. אצל אנשים כאלו המוח עובד באופן לקוי לא בשל הדברים שהם חוו בחיים, אלא משום שתמהיל החומרים במוח שלהם אינו מדויק וגורם להפרעות במחשבות וברגשות שלהם. 

הרב עידו ובר מציג סגולה כנגד מחלות נפש, שאותה טוב ורצוי לעשות מדי ערב שבת: "כתוב בספרים הקדושים, שבערב שבת יש עניין להוציא את כל קורי העכביש מהבית, וברגע שמוציאים אותם - זו סגולה שמי שחלילה יש לו מרה שחורה או סוג כלשהו של מחלה נפשית, בזכות זה הוא יתרפא".

בשם הרב יצחק פנגר מובא כי אכילת דבר חם במוצאי שבת היא סגולה נגד עצבות ודיכאון. 

באותו עניין מביא המקובל הרה"ג יעקב עדס, סגולה כנגד דיכאון המיוחסת לרש"ש הקדוש, ואלו דבריו: "לפעמים יש מצב אצל האדם שהנשמה ירדה לשפל קשה מאוד, ודבר זה מביא לידי דיכאון. אחת הדרכים המועילות ביותר לצאת מזה הוא להתפלל להשם יתברך בהתלהבות עמוקה ולהט פנימי גדול".

מסביר הרב ואומר כי אותו דיכאון נגרם לאדם בשל נפילה רוחנית - שנגרמה כתוצאה מפגם שנוצר בנשמה בשל העברות. תפילה מעומק הלב ובהתלהבות ושמחה גדולה, יכולה להביא אור חדש לחלקים בנשמתו של האדם שלא נפגעו מפגם זה, ומתוך כך לתקן את הנשמה כולה. 

תגיות:סגולהמחלות נפשהינצלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה