חדשות יהדות

אחרי תשע שנים: מוישי הולצברג חוזר לבית חב"ד במומבאי

בנם של שליחי חב"ד גבריאל ורבקה הולצברג ז"ל, כיום בן 11, חזר הלילה להודו כשהוא מלווה בראש הממשלה, שנוסע לחזק את הקשרים עם המדינה. סבו של מוישי, הרב שמעון רוזנברג, והאומנת ההודית שהצילה את חייו, ילוו אותו במסע המרגש

  • כ"ז טבת התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תשע שנים חלפו מאז מתקפת הטרור שבהודו, בה נהרגו שליחי חב"ד גבריאל ורבקה הולצברג. הלילה, זמן רב אחרי האסון במומבאי, המריא בנם מוישי לבית חב"ד בהודו. מוישי הולצברג, כיום בן 11, חזר למדינה אותה עזב בגיל שנתיים יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וסבו, הרב שמעון רוזנברג עימו הוא נמצא מאז הטרגדיה שפקדה את המשפחה. זהו ביקור רשמי של נתניהו בהודו, במליאת 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין המדינות ומספר חודשים לאחר ביקור ראש הממשלה הודו נרנדרה בישראל. הצדדים צפויים לחתום על תשעה הסכמים משותפים, בין היתר בנושא תעופה, הסייבר, תחום האנרגיה והתעופה – זאת כחלק מהחלטת ממשלה להשקיע 240 יליון שקל בשנתיים הקרובות בקידום היחסים עם הודו בשורה של תחומים. ראש הממשלה ורעייתו ישתתפו בטקס לזכר הפיגוע בבית חב"ד וכן בטקס נוסף לזכר הפיגוע במלון טאג' פאלאס.

כאמור, מוישי הולצברג יהיה אורח כבוד של נתניהו בחלק מפגישותיו עם ההודים. מי שילוו אותו מלבד סבו הם האומנת ההודית שלו שהצילה את חייו, סנדרה סמואל, וכן הפסיכולוג שמלווה אותו מאז האירוע. נתניהו התייחס הלילה לעניין הזה כשאמר: "בביקור הזה אני מתכוון לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות, זאת הזדמנות להדק את שיתוף הפעולה עם מעצמה עולמית בתחומי הכלכלה, הביטחון, הטכנולוגיה והתיירות. ראש ממשלת הודו מודי הוא ידיד קרוב של ישראל ושלי ואני מעריך את העובדה שהוא מלווה אותי בחלקים נרחבים של הביקור".

פיגוע הטרור בבית חב"ד במומבאי קרה בנובמבר 2008, במהלכו נרצחו השליחים הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג, ומספר יהודים שהתארחו בבית חב"ד: ר' בן-ציון קרומן, ר' לייבוש טייטלבאום, יוכבד אורפז ונורמה שוורצבלט-רבינוביץ'. מוסלמים קיצוניים פרצו לבית חב"ד ותפסו את האורחים בבית כבני ערובה. אחרי יומיים הם נהרגו על ידי יחידת קומנדו של צבא הודו, אך מתברר כי במהלך שהותם הם רצחו את בני הערובה. מי שניצל היה הבן מוישי. סנדרה סמואל, המטפלת שלו, ברחה איתו מהבית ביום השני והצילה את חייו. לאחר סיום האירוע נמצאה תמונתו של הרבי מליובאוויטש במרכז הדירה, מבלי שאירע לה נזק.

תגיות:ביבי נתניהוהודומוישי הולצברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה