חדשות בריאות

משרד הבריאות דורש שינוי: הכירו את השילוט החדש בטיפת חלב

משרד הבריאות הורה לטיפות החלב הממשלתיות, העירוניות ושל קופות החולים להגדיר מחדש את הכיתוב על גבי השלט המתנוסס מחוץ לתחנה. מעתה לא עוד 'התחנה לאם ולילד' כי אם 'התחנה לבריאות המשפחה"

  • כ"ד טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הורה לטיפות החלב הממשלתיות, העירוניות ושל קופות החולים להגדיר מחדש את הכיתוב על גבי השלט המתנוסס מחוץ לתחנה. לא עוד 'התחנה לאם ולילד' כי אם 'התחנה לבריאות המשפחה".

הדרישה לשינוי הנוסח חלה בעקבות פנייה למשרד הבריאות של עמותה הנקראת 'הורות משותפת= טובת הילד', במטרה ליצור משמעות שוויונית בין האם לאב.

 מנכ"ל העמותה, גיא רוה, מסביר את המניע לשינוי: "מילים יוצרות מציאות ומשמעות שצריך לתקן. קיבלנו פנייה מאב מצורן שהגיע עם הילד שלו להתחסן בטיפת חלב בקופת חולים כללית, ונתקל בשלט 'תחנה לאם ולילד'. עצם זה שלא מבינים שאבות ב־2018 מגיעים לטיפת חלב ועצם זה שמדירים אותך מהורותך, זה כואב ודורש שינוי".

בעבר פעלה העמותה לצורך הנפקת 2 כרטיסים מגנטיים עבור כל ילד בקופת החולים בשביל 2 ההורים. כעת היא נאבקת בכדי שמסרונים המגיעים מקופות החולים לצורך הודעה על ביטול תור וכדומה, יגיעו לידיעת 2 ההורים.

"בעידן שבו אנו עדים לשינוי חברתי, שבו חלוקת התפקידים המסורתית בין אם לאב משתנה", כתבה ד"ר רבקה שפר, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, "אנו נדרשים לשנות גם את השלטים בהתאם".

תגיות:משרד הבריאותטיפת חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה