חדשות בארץ

ושוב איתנו: חוק ליצמן אושר, נסללה חזרתו למשרד הבריאות

ברוב של 65 תומכים מול 35 מתנגדים ואחרי אישור "חוק המרכולים", הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את החוק שיחזיר את חבר הכנסת למשרד כסגן שר. לפיד תקף: "קומבינה", חזן ענה: "אם תפיץ שנאת חינם, תקושש כמה קולות?"

  • כ"ב טבת התשע"ח
 יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90) יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

אחר אישור חוק המרכולים בידי הכנסת, נסללה גם חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן חזרה למשרד הבריאות. כזכור, עוד לפני דחיית ההצבעה בעניין חוק המרכולים, ליצמן התפטר ממשרד הבריאות בעקבות עבודות רכבת ישראל בשבת, אך בהמשך הוגשה הצעת חוק לפיה יתאפשר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר. במילים פשוטות, ליצמן יוכל להאציל סמכויות סטטוטריות הנתונות לו לידי סגן שר ויחזור למשרד בכובע אחר. ליצמן הודיע כי עד שלא יאושר חוק המרכולים, הוא לא מתכוון לשוב למשרדו.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק היסוד, ברוב של 65 תומכים מול 35 מתנגדים. במהלך הדיון הציגה שרת המשפטים איילת שקד את הצעת החוק וסקרה את הסמכויות שיורשה על פי ההצעה שר להעביר לסגנו -  בין היתר סגן השר יהיה רשאי לקדם ולהפיץ תזכירי חוק ממשלתיים לענייני משרדו, לחתום על מינויים שהסמכות למנותם הועברה אליו ועוד. השרה שקד הדגישה כי התיקון "אינו משנה את המבנה המשטרי הבסיסי שמבחין בין תפקידו של שר כחבר הממשלה וכממונה על משרד לבין סגן שר המסייע בידי השר, אינו גורע ממעמדו ואחריותו של שר ואינו הופך את סגן השר לשר או לחבר ממשלה". ח"כ תמר זנדברג תקפה: "אנחנו עכשיו דנים על החלק השני של הקומבינה, השוחד הפוליטי שהביא כמעט להתפוררות הקואליציה והממשלה. אדוני רה"מ, השלכת כאן טרור ואימה במטרה לשמר את הכיסא שאתה יושב עליו וכל שאר חברי הקואליציה, האמיצים מבניהם, מקסימום העזו להיעדר".

ח"כ יאיר לפיד, שלאחרונה גברה המתיחות בינו לבין ליצמן, תקף: "ליצמן מייצר לנו את הקומבינה של סגן שר שמתיימר להיות שר אבל הוא בעצם סגן, הסגן של עצמו". ח"כ אורן חזן כינה את יאיר לפיד "חבר כנסת נעדר" שכן לדבריו אינו מגיע כמעט לכנסת: "אתה חי בסרט ואני מציע שמישהו מסביבתך ייקח סיכה ויפוצץ את הבלון. אתה חושב שאם תעמוד פה ותפיץ שנאת חינם פעם אחר פעם נגד הח"כים החרדים, שהם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, תקושש כמה קולות? פה זה לא אולפן שישי. פה צריך לשבת על הכיסא ולעבוד למען אזרחי ישראל".

תגיות:הרב יעקב ליצמןשר הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה