הרב יצחק זילברשטיין

"למרבה הזעזוע כל ילדיי נולדו עם עיניים סיניות", סיפר האב הכאוב

עכשיו כבר החלטתי להפעיל לחץ כבד על אשתי, דרשתי הסבר ברור - איך יתכן ששלושת ילדנו הינם מלוכסני עיניים?! מהיכן הגיעו העיניים הללו?!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל מו"ר שליט"א ניגש יהודי כאוב, ובפיו סיפור מדהים:

גדלתי בארה"ב, ובהגיעי לפרק האיש מקדש, נשאתי אשה טובה וכשרה, שמדרבנת אותי לעסוק בתורה. לאחר החתונה, החלטנו לעלות לארץ ישראל, על מנת להתגורר באחת הערים התורניות. 

לפני מספר שנים, בחסדי ה' יתברך, נולד בננו הראשון. כשראיתי את בני בפעם הראשונה, אחזני השבץ... נדהמתי להיווכח שבני נולד עם עיניים מלוכסנות, כעיני הסינים!

כמובן שכולם התפלאו על כך, וכששוחחתי על כך עם אשתי, טענה שאמנם מדובר בתופעה נדירה, אך היא יכולה לקרות בכל משפחה...

התכוננו לקראת לידת ילדנו השני, והנה בס"ד נולדה לנו בת. אך שוב, לתדהמת כולם, גם היא נולדה עם עיניים מלוכסנות של סינים... שאלתי את אשתי שוב, 'איך זה יתכן, שני ילדים בעלי עיניים סיניות?!'. היא השיבה שאינה יודעת להסביר כיצד אירע הדבר...

והנה, לפני ימים ספורים, נולד בשעה טובה בננו השלישי. כמובן שמיד בצאתו לאוויר העולם, מיהרתי לראות את עיניו... אבל שוב נחרדתי לגלות שגם הוא בעל עיניים סיניות... 

עכשיו כבר החלטתי להפעיל לחץ כבד על אשתי, דרשתי הסבר ברור - איך יתכן ששלושת ילדנו הינם מלוכסני עיניים?! מהיכן הגיעו העיניים הללו?!

בסופו של דבר היא נכנעה, וגילתה לי, שארץ מוצאה היא סין!

היא נולדה להורים יהודים בסין, ובילדותה, כאשר עקרה עם משפחתה לאמריקה, עברה ניתוח ל'יישור' העיניים, להפוך אותם ממלוכסנות לעגולות כעיני שאר בני האדם. הניתוח הצליח מאוד, סר מהאשה 'המראה הסיני', והיא נראית כאשה 'מערבית', אולם על הילדים, הניתוח לא השפיע, שהרי אמם מצד טבעה הינה בעלת עיניים סיניות...

לכל מקום בו אנו הולכים עם ילדינו - ממשיך הבעל לספר - כולם מתבוננים בנו בפליאה; הורים ישראלים, וילדים סיניים!... 

ובכן, כעת מבקש הבעל לשאול: מה בדבר הקידושין שלי - האם הם קידושי טעות, כי העיניים המלוכסנות נחשבות ל'מום'?...

השיב מו"ר שליט"א לבעל:

נראה שאין זה מום, שהרי בני ארץ סין, הם אחוז גבוה מאוד מאוכלוסיית העולם, ועיניים שחקק ה' יתברך בעולמו לכל כך הרבה אנשים, לא יכולות להיחשב למום, וממילא אין זו עילה למקח טעות. כמו כן, הבעל יכול היה לחקור טרם הנישואין אודות עברה וארץ מוצאה של האשה, (ובפרט כשהמדובר הוא באמריקה, אליה הגיעו בני עמים רבים), ומשלא ערך הבעל את הבירור המספֵּק - 'סבר וקיבל' - הרי שהתרצה לשאתה כמות שהיא (יעויין בכתובות ע"ה: ובקידושין י"א.).

ויתכן, שגם אם היתה האֵם באה לפנינו טרם החתונה ושואלת אם היא צריכה לספר זאת לחתן, לא היינו מחייבים אותה לגלות, וכעין המבואר במסכת יבמות (מ"ה.), שרב יהודה יעץ לאדם שאביו היה נכרי (והתקשה במציאת זיווגו), לִגְלות למקום אחר ולהסתיר את זהותו, וכך יסכימו להינשא לו.

לסיכום: קידושי הבעל חלו.

לרכישת ספרי "ופריו מתוק" מהידברות שופס.

תגיות:ופריו מתוקסיניםהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה