מתכונים לעוגות

איך מכינים פנקייק?

מתכון לפנקייקס הוא משהו שצריך להיות לכל אחד בבית. אך האם אתם גם יודעים מהם הכללים להכנת פנקייקס תפוחים, רכים וטעימים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פנקייק (Pancake) – הוא למעשה עוגה במחבת, בדיוק כמו שאומר שמו. מדובר בחביתיות עוגתיות ואווריריות, שמשמשות כארוחת בוקר נפלאה וכפינוק לכל שעה. אבל איך בדיוק מכינים את הפנקייק הזה?

למעשה, הכנת פנקייק אינה מסובכת כלל. כל מה שאתם צריכים הוא מתכון טוב, והיכרות בסיסית עם הכללים שהופכים את הפנקייק מסתם תערובת – לפינוק מושלם.

הנה הכללים החשובים:

1. מרגע שמוסיפים את הקמח לבלילה, מערבבים אותה כמה שפחות, כדי למנוע מרקם של גומי לפנקייקס. עדיף שיישארו כמה גושים בבלילה מאשר לערבב אותה יותר מידי.

2. מומלץ מאד להשאיר את התערובת כחצי שעה על השיש לפני הטיגון, כדי לגרום לאבקת האפייה לפעול וליצור פנקייקס תפוחים וטעימים יותר. המלצה טובה עוד יותר היא להשאיר את הבלילה במקרר כשעתיים ואפילו יותר. אם אתם רוצים ארוחת בוקר שמכילה פנקייקס תפוחים כדבעי, הכינו את הבלילה בערב, השאירו אותה במקרר וטגנו בבוקר.

3. חשוב מאד לחמם היטב את השמן במחבת לפני שמתחילים לטגן. כדאי לטפטף כמה טיפות מהבלילה אל המחבת, ולוודא שהשמן מתחיל לבעבע לפני ששופכים כמות של פנקייק.

4. במהלך הטיגון, לעומת זאת, יש לוודא שהלהבה לא גבוהה מאד – כדי שהפנקייקס לא יישרפו, ולא נמוכה מאד – כדי שהפנקייקס לא יספגו יותר מידי שמן.

5. לטיגון מושלם, בריא יותר וגם טעים יותר, כדאי להשתמש במחבת עם ציפוי מונע הדבקה (כמו טפלון), ולהמעיט ככל האפשר בכמות השמן שבמחבת. אם אפשר – מומלץ לרסס את המחבת בספרי שמן, ולהסתפק בכמות הזו.

6. כאשר נוצרות בועות על החלק העלון של הפנקייק – זה הזמן להפוך אותו. אפשר גם לבדוק בזהירות אם החלק התחתון השחים לפני שהופכים. אחרי שהופכים את הפנקייק – בשום אופן אין להפוך אותו שוב. הופכים פעם אחת בלבד.

ואיזה מתכון הכי טוב להכנת פנקייק? זה כבר עניין של טעם. ברשת תוכלו למצוא מתכונים נפלאים, החל ממתכונים בסיסיים ועד לכאלה משודרגים עם טעמים שונים או תוספות מעניינות.

למתכונים נוספים:

הנה מתכון לפנקייק בגרסה בריאה מהרגיל

והנה אפילו פנקייקס כשרים לפסח

תגיות:פנקייקבישול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה