בריאות ותזונה

יושבים כל היום מול המחשב? קבלו 4 תרגילים עוצמתיים, מבלי לקום מהכיסא

יושבים שעות רבות מול המחשב, ולפיכך מתקשים לסגל לעצמכם חיים של ספורט ותזוזה? לפניכם כמה תרגילים חשובים במיוחד שאתם יכולים לעשות מבלי לקום מהכיסא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יושבים במשרד כל היום ולא מספיקים להגיע לחדר הכושר? היות והגוף מתנוון ככל שאנחנו מתרגלים לישיבה הזו, חשוב שנעשה כמה שיותר פעילויות שיזיזו את הגוף. אלא שלמרבה הצער, כאן טמון הקושי הגדול. מי שרגיל בישיבה ממושכת, בין אם הוא שם לב לך או לא, אין לו בעיה עקרונית לעשות ספורט - הקושי הוא בלהתחיל. 

ועבור אנשים אלו אנחנו מציעים ארבעה פתרונות יעילים במיוחד, בצורת תרגילים שמתחילים ראשית במחשבה ולאחר מכן גם בעשייה. כדי להניע את הגוף לתזוזה ופעולה, הפעולה הראשונה שנדרשת מאיתנו היא לשחרר את השסתום במוח שאומר לנו שספורט זה דבר קשה. צאו מזה, והרגילו עצמכם לחשוב שספורט זה כיף, זה משחרר, זה מעניק אנרגיה וזה תורם לבריאות הגוף והנפש שלנו. 

איך יוצאים ממצב 'סטטי' ומתחילים להניע את הגוף? קודם כל צריך לרצות את זה, כי הכל הולך אחרי הרצון. אלא שבשביל לבנות רצון, צריך תרגול - או מה שמתקרא בלשון הזוהר: עבודת הרצון. 

כדי לבנות רצון, צריכים לדבר על זה. להוציא את זה החוצה. לדמיין את זה (50 קילו פחות נשמע לכם טוב?) ולחשוב על זה. בקיצור, לא מספיק לקרוא את זה אחת לכמה זמן בטור כזה או אחר בהידברות, אלא צריך - לחיות את זה באופן כזה שזה יבער לכם בעצמות. שתחשבו עליו 30-40 פעמים במהלך היום. נשמע לכם אפשרי? אז בואו נצא ל'עבודה':

 

התרגיל הראשון בדרך לתזוזה מהמקלדת ומהכיסא המרופד:

כיווץ העכוז

למעשה, כדי לעשות את התרגיל הזה כל מה שאתם צריכים הוא כיווץ. אתם לא צריכים לקום מהכיסא, ולא צריכים להפסיק את הלך המחשבה תוך כדי 'פריטה' על המקלדת - בסך הכל לכווץ את העכוזים, להחזיק למספר שניות ולשחרר. לכווץ, להחזיק ולשחרר - כך במהלך כל היום (כמה שיותר כן ייטב).

 

התרגיל השני שישתלב יופי עם הלחץ שלכם בעבודה

כיווץ שרירי הבטן

נשמע לכם פשוט מדי? תתפלאו, אבל ככל שתתמידו בזה יותר, כך תראו כמה זה לא מאוד קל לביצוע. אמנם את התרגיל הזה תוכלו לבצע בישיבה ובעמידה, אך הקושי הוא דווקא בלהחזיק את השרירים מכווצים כלפי פנימה למשך כמה שניות. כשאתם משחררים, עשו זאת באמצעות נשיפת אוויר החוצה. 

 

התרגיל השלישי - בעמידה או בישיבה 

חיזוק שרירי הרגליים

הרמת כל רגל שלכם בנפרד והבאתה לכיוון הבטן (למעלה) היא תרגיל מעולה לחיזוק שרירי הרגליים, וניתן לבצעו גם בישיבה על הכיסא אלא שרצוי לחלץ עצמות ומדי פעם בפעם לקום מהכיסא ולעשות אותו דווקא בעמידה וכמה שיותר פעמים. 

 

התרגיל הרביעי - בדרך לחיים של תנועתיות ואנרגיה 

הרפיית הכתפיים וישיבה 'אפקטיבית' 

איך ישיבה על כיסא במשך שעות יכולה להיות אפקטיבית? תתפלאו לשמוע אבל גם זה ניתן, אם אתם דואגים לשבת עם גו זקוף וכתפיים משוחררות. כפות הרגליים צריכות להיות יציבות על הרצפה, הגב זקוף והכתפיים לא 'חושבות' על שום דבר, ולא מעמיסות על עצמן שום כובד. 

ככל שתרגילו עצמכם יותר בתרגילים שצוינו לעיל, כך תהפוך הישיבה שלכם לאקטיבית ואפקטיבית, ותרגיל אתכם בתזוזה גם מבלי להשקיע הרבה מדי אנרגיות. 

תגיות:ספורטתרגיליםבריאותישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה