חדשות יהדות

עם כלות השבעה: החלה כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו של הרב שטיינמן זצ"ל

בניו של ראש הישיבה קמו מהאבילות על אביהם זצ"ל, ובמקביל החלה כתיבת ספר תורה על ידי מוקירי זכרו

  • ל' כסלו התשע"ח
הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)
אא

בניו של ראש הישיבה הגאון הרב שטיינמן זצ"ל, קמו הבוקר מימי השבעה על אביהם זצ"ל, לאחר שהמונים פקדו את בית האבלים בימים האחרונים.

מיד עם סיום השבעה החלה כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו של גדול הדור, על ידי מקורבו הרב יעקב רוזנשטיין.

מיד לאחר תחילת כתיבת הספר עלו בני משפחתו למעונו של רבי חיים קנייבסקי ורבי גרשון אדלשטיין, שגם הם כתבו אות בספר התורה. בנוסף, הרב אדלשטיין הורה לבני משפחת הרב שלא לעלות בתום ימי ה''שבעה'' לקברו בגלל חג החנוכה. הוא ביקש שיסתפקו בקריאת פרקי תהילים בביתם וכן בלימוד משניות לעילוי נשמתו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר איגרת תנחומים למשפחה בה כתב: "לצד צוואתו המרשימה ומלאת הענווה של הרב זצ"ל, בה ניסה לשלול את הכבוד והחשיבות להם היה ראוי, זכינו כולנו להיחשף לעוד ועוד דברי הספד וזיכרון שעוררו בנו את תחושת האובדן", כתב הנשיא. "דומני שאיננו יכולים להתייחס לפטירתו של הרב כאל אבידה של ציבור אחד בלבד. הרב שטיינמן נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי, והיה ענק תורני, מנהיג ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות. את עמדותיו הנחרצות ידע הרב זצ"ל להעביר ולתווך לכלל החברה הישראלית בנועם, ברכות ומתוך אהבה גדולה לכל אדם".

כזכור, ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט החליט לקרוא רחוב על שמו של הרב שטיינמן זצ"ל. ביום שישי הגיע פלוט בליווי רב העיר הרב הרצל, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ח"כ יעקב אשר ויו"ר דגל התורה נצרת עילית גרשון ברלין, לניחום אבלים במעונו של מרן. בדברי התנחומים ציין פלוט: "עם ישראל איבד מנהיג גדול. הרב אהרון לייב שטיינמן: גדול בתורה, במסירות הנפש ובמידות. זכיתי להכירו ולשוחח עמו על נצרת עילית שהייתה קרובה ללבו ולראות מקרוב את חשיבות הרוח על החומר וצניעות מהי", תוך שהוא מבקש להנציח את זכרו של המנהיג הרוחני בשכונה החרדית הר יונה ג'. בני המשפחה נתנו את הסכמתם למהלך ובתום 30 יום להסתלקותו ייערך הטקס. בעיריית נצרת עילית ציינו כי ההחלטה לקרוא רחוב על שמו של הרב שטיינמן זצ"ל התקבלה עוד ביום הפטירה.

תגיות:ספר תורהפטירהמרן הרב שטיינמן זצוק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה