פיתוח האישיות

פתק של זר עושה שמות ברשת - לא תאמינו מדוע

פתק שהשאיר זר על שולחנה של אם חד הורית, בנסיעת רכבת בת שלוש שעות - עושה שמות ברשת. מה היה כתוב בו ומדוע הוא הפך לויראלי? קראו בפנים 

המפגש של הזר עם הילד הקטן, בנה של סמי (צילום מסך מתוך יוטיוב)המפגש של הזר עם הילד הקטן, בנה של סמי (צילום מסך מתוך יוטיוב)
אא

כל מי שמגדל ילדים יודע שזה רחוק מלהיות עבודה קלה, במיוחד כאשר אתם בנסיעה של כמה שעות. כהורה, צריכים להיות שם נוכחים בשביל הילדים בכל זמן שהוא - בין אם זה באמצע מרכז קניות, מסעדה, או נסיעה בתחבורה ציבורית. ולהיות שם זה אומר לא רק להשגיח, כים אם גם להשקיע - בפרט אם מדובר בילדים היפראקטיביים או כאלה שמאבדים עניין בדברים כעבור זמן קצר. 

כאשר אם חד הורית בשם סמי וואלץ' מבריטניה התכוננה לנסיעה בת שש שעות ברכבת עם בנה ריילאן בן השלוש - היא עשתה כל שביכולתה כדי למנוע דרמות או תסכול מצדו במהלך הנסיעה. "ידעתי שהדרך הטובה ביותר להעסיק אותו ולגרום לו לשמור על רוגע ולמנוע את התפרצויות הזעם שהיו לו לעתים קרובות, היא לקחת איתי כמה שיותר דברים מעניינים לדרך".

אז הם ספרו כל מיני אובייקטים מהחלון, ציירו, קראו ספרים, הקשיבו למוזיקה, ניגנו בחליל ואכלו כריכים. ולמרבה ההפתעה, אפילו שריילאן היה עייף וחסר מנוחה, הוא התנהג בצורה מופתית, ובשום אופן לא הרגיז את הנוסעים בהתנהגותו. מה שסמי לא ידעה הוא שהזר שישב בתא הסמוך להם, צפה בהם כל אותו הזמן. 

במשך למעלה משלוש שעות התבונן הזר בסמי, ו...התפעל כיצד הטקטיקה שלה עובדת, וריילאן נרדם בחיקה ברוגע. כשהגיע זמנו של הזר לרדת מהרכבת, הוא לא יכל לעזוב מבלי לומר דבר מה. לפני שהלך לדרכו, הוא הניח פיסת נייר מקופלת על שולחנה של סאמי, ונעלם בחיוך. כשפתחה סאמי את הפתק, לא האמינה למראה עיניה. 

"קני לעצמך משקה על חשבוני", כתב הזר וצירף אל הפתק 7 דולרים. "את עושה כבוד לדור שלך. מנומסת ומלמדת את הילד הקטן שלך נימוסים טובים". סמי התרגשה מאוד מהמילים, אך כשהפכה את הפתק גילתה שזה עוד לא הסוף. על צדו השני היה כתוב כך: "נ.ב - יש לי בת בגילך, ומישהו עשה עבורה את אותו הדבר פעם. אני מקווה מאוד שכשיהיו לה ילדים, היא תהיה אמא טובה כמוך", כתב. 

"כשקראתי את המילים האלה, בכיתי המון. זו הייתה המחמאה הכי טובה שקיבלתי אי פעם. כל מי שמכיר אותי יודע שאני עושה הכי טוב שרק אפשר כדי לגדל את ריילאן בצורה הכי טובה, וזה מדהים שאדם זר ראה את זה".

גם אחרי שהנסיעה ההיא נגמרה, סמי לא יכלה להירגע ובד בבד לפרסום הסיפור בעמוד הפייסבוק שלה, פנתה ל'דיילי מייל' הבריטי - בניסיון לאתר את האדם הטוב - שעד מהרה התגלה כקן סונדרס בן ה-50. 

"אני לא חושבת שהוא הבין את ההשפעה של מה שהוא עשה, ואיך זה גרם לי להרגיש באותם רגעים. כאם חד הורית, אני כל הזמן דואגת שאולי אני לא עושה עבודה מספיק טובה עם ריילאן, שאולי אני יותר מדי קשה או רכה... אני מנסה כל כך לעשות את זה נכון. אז בשבילי, כשמישהו בא ואומר לי שאני עושה עבודה טובה, זה פשוט הכל בשבילי", היא אומרת באולפן ה'דיילי מייל', לאחר שנפגשה בשנית עם סונדרס. 

עבור קן לעומת זאת, היה זה כנראה אקט של אנושיות ותו לא. "זה לא סיפור גדול. זה לא שהשארתי לך המון כסף לצד הפתק. אנשים עושים דברים כאלה כל הזמן כדי להביע הערכה, ואני ממילא לא התכוונתי לספר על זה לאף אחד", חייך. 

תרגום מאנגלית: שירה כהן 

תגיות:רגישותזולתחסדפיתוח אישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה