חדשות בריאות

למכורים שבינינו: מה יקרה אם תפסיקו לשתות קפה? (אולי) תופתעו לגלות

האם גם אתם מכורים לקפה? מסתבר שאם תימנעו משתיית קפה למשך שבוע יצא מזה רק טוב. על היתרונות והתופעות המבורכות בכתבה לפניכם

  • כ"ה כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם גם אתם מכורים לקפה? מסתבר שאם תימנעו משתיית קפה למשך שבוע יצא מזה רק טוב.

ממוצע שתיית קפה ביום הוא 3 כוסות, כאשר ישנם אנשים המורגלים ב-20 כוסות ליום, ויש שהחליטו להימנע לחלוטין משתית המשקה כדי לדאוט לבריאות גוף טובה יותר, ומעידים על שינוי דרמטי בחיייהם אף לאחר שבוע אחד בלבד.

על פי בדיקה שנערכה בהשתתפות אנשים שהיו בעבר מכורים לשתיית קפה, והחליטו להפסיק למשך שבוע אחד, נמצא כי דברים טובים עולים מהחלטה זו: ירידה בכאבי ראש, הפחתה במתח נפשי, בריאות המעיים השתתפרה, עליה ברמת הריכוז, הילמות נדודי שינה, הופעת רעב לאוכל אמיתי, וירידה ברצון לאכילת ג'אנק פוד – אלו התופעות המבורכות שהעידו עליהן המפסיקים האמיצים.

אכן, הרשימה מעלה את הרצון להפסיק לחלוטין את הרגל השתייה, אך האם אפשרי להפסיק לשתות קפה? כאן השאלה היא כמה כוסות קפה אתם מורגלים לשתות ביום.

על פי פרסום של ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) אודות הרגלי צריכת הקפה בארצות הברית נמצא כי יותר מ- 80% מהמבוגרים שותים קפה ברמה יומיומית, בעוד ממוצע הצריכה הינו 200 מ"ג ביום. עוד נמצא במחקר, כי בני נוער בגילאי 15 שותים ביום בממוצע 53 מ"ג קפאין, ואילו כחמישית מהתלמידים צורכים מעל 100 מ"ג ביום.

 ומה עם הרגלי הצריכה בארץ? ישנו דמיון בנתוני הצריכה בארץ לזו של ארצות הברית. על פי עדות המכורים לשתיית קפה, הגמילה קשה בדיוק כשם שקשה להפסיק לעשן.

תגיות:כוס קפהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה