חדשות יהדות

"בוקר עצוב וקשה": הפוליטיקאים מבכים את לכתו של מרן שר התורה

העולם היהודי באבל על הסתלקותו של מרן שר התורה הגראי"ל שטיינמן. לפניכם מקבץ של ציוצים ותגובות שרים, חברי כנסת ופוליטיקאים - שנפרדים אף הם ממרן 

(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

בשעה קשה זו בה עם ישראל מתאבל על הסתלקותו של הצדיק הגראי"ל שטיינמן - פוליטיקאים, אנשי תקשורת ואחרים מצטרפים לאבל ולתחושת האובדן. לפניכם מקבץ קצר של ציוצים ותגובות שנראו הבוקר במרחבי הרשת:

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג כתב ואמר כי הוא "משתתף בכאבו העצום של ציבור גדול המבכה את לכתו של אחד מגדולי רבני ישראל, הרב הגדול אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. הרב היה מהדמויות החשובות בציבור הליטאי ומגדולי הרבנים שידע עם ישראל במאה האחרונה. בעת ביקוריי ושיחותיי עמו, תמיד נדהמתי מצניעותו המופלגת ומהעצמה הרוחנית יוצאת הדופן בה ניחן, שהשפיעה על כלל הציבור ועל דורות של רבנים, מורי הלכה ותלמידים. 

"לימוד התורה והקניית הערכים לדורות הבאים עמדה במרכז תפיסת עולמו של הרב, שהוביל מהפכות רבות בקרב לומדי התורה. תנחומיי הכנים למשפחתו", סיכם. 

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הספיד הבוקר בדברים ואמר כי "מרן הגאון שטיינמן היה מנהיג שנשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי. ענק תורני ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות. למרות עמדותיו הנחרצות הוא ידע להעביר את מסריו בנועם, ברכות, ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. 

"בפגישתי האחרונה איתו זכיתי להתוודע לנצר ייחודי של היהדות הליטאית המפוארת. הרב היה מתמיד עצום, גאון בתורה, טוב עין וטוב לב, עשיר בניסיון חיים ובא בימים. אדם שחוכמתו הייתה שנייה רק לענוותנותו. הרב שטיינמן התווה דרך לאינספור יהודים והסתלקותו מותירה היום תחושת יתמות עמוקה. יהי זכרו ברוך", חתם הנשיא. 

 

"לאורך כל חייו וגם בגיל מופלג, ידע הרב להשפיע בתבונה על החיים של כלל היהודים במדינת ישראל"

ח"כ יעקב ליצמן, שר הבריאות הפורש: "כואבים ודואבים על פטירת מנהיג הדור".

השר איוב קרא: "הסתלקותו של הרב שטיינמן זצ"ל 1913-2017 היא אובדן גדול לעם היהודי כולו. הבוקר אני משתתף בצערם של עם ישראל עם פטירתו של אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים. דמותו ידעה לחבר בין כל חלקי העם ואיחדה את כל הגוונים והדעות".

ראש מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי, הצטרף לדברים ואמר כי הוא "משתתף בצער המשפחה וקהלים רחבים על לכתו של מנהיג ציבור רחב ומורה דרך לרבים הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל. הרב הקדיש את חייו למען הכלל בלימוד והוראת הדרך לקהל גדול. יהי זכרו ברוך".

השר אריה דרעי: "בוקר עצוב וקשה. מרן הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זכר צדיק לברכה - 104 שנות תורה שליבם פסק הבוקר מלפעום. ברוך דיין האמת".

השר ישראל כץ: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם, מתאבל על פטירתו של גדול הדור רבי אהרן לייב שטיינמן - איש צנום אך מענקי אנשי הרוח שקמו לעם היהודי. תנחומים למשפחתו, לתלמידיו הרבים, לנציגי הציבור הנכבדים שפעלו תחת הנהגתו ולכלל הציבור החרדי. יהי זכרו נצור בלב העם היהודי כולו".

השר יואב גלנט: "נפרדים בצער רב מהרב שטיינמן - מגדולי המנהיגים של הציבור החרדי. לאורך כל חייו וגם בגיל מופלג, ידע הרב להשפיע בתבונה על החיים של כלל היהודים במדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין: "משתתף בצער עם ישראל עת לכתו של הגאון הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל. הרב שטיינמן, מגדולי וחשובי הרבנים במאה האחרונה, זכה בצניעותו הרבה להעמיד דורות של תלמידים ובחוכמתו וענוותנותו זכה להשפיע על דורות של מנהיגים, מורי דרך ותלמידים. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת לשעבר גדעון סער: "עם ישראל איבד הבוקר מנהיג גדול - הרב אהרון לייב שטיינמן: גדול בתורה, במסירות הנפש ובמידות. סמל לצניעות ולמותר הרוח על החומר. יהי זכרו ברוך".

איילת שקד: "הרב שטיינמן היה איש חינוך בכל מאוד, צנוע מאוד, ענק ברוחו עד יומו האחרון בגיל 104. ראיתי איך דרכו הביאה לחיבור בין חלקי העם השונים, ומדהים לראות את ההערצה כלפיו שחצתה גבולות. הסתלקותו היא אבדה למדינת ישראל ולעם היהודי כולו. יהי זכרו ברוך".

לכתבות נוספות:

שידור חי ואולפן פתוח מלוויית הרב שטיינמן זצ"ל - בשעה 12:00 בערוץ ואתר הידברות

ברוך דיין האמת: מרן ראש הישיבה רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל

מצמרר: האזינו לווידוי ברגעי יציאת הנשמה, בחדרו של הרב שטיינמן זצ"ל

"הרב העביר את מסריו מתוך נועם ואהבה עצומה לכל יהודי"

מנהיג הדור שרצה "רק ללמוד תורה": צפו בגלריה מחייו של הרב זצ"ל

האזינו לדבריו המדהימים של פרופסור רביד, שטיפל במרן ברגעיו האחרונים

כשהרב שטיינמן העיד על עצמו: "אני לא לוקח שום תרופה, מלבד אקמול"

הרב שטיינמן לימדנו פשטות, ענווה ואהבת אמת לתורה

סיון רהב מאיר: "כשהרב עוד היה הבוקר בהכרה - הוא למד שניים תורה ואחד תרגום"

הגר"ח פיינשטיין פרץ בבכי באמצע הברית: "וייקרא שמו בישראל אהרן יהודה לייב"

 

תגיות:פוליטיקאיםפטירהמרןהגראי"ל שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה