סיפורי אמונה

כשהרב שטיינמן העיד על עצמו: "אני לא לוקח שום תרופה, מלבד אקמול"

ימי החנוכה של השנה שעברה היו ימים בהם עצר עולם התורה את נשמתו, עקב העובדה שהרב שטיינמן אושפז ונשקפה סכנה לחייו. רק אז נגלה עד כמה שהרב זכה לבריאות איתנה, לצלילות ולדעה חדה כתער

הרב שטיינמן זצ"להרב שטיינמן זצ"ל
אא

כ"ה כסליו תשע"ז, נר ראשון של חנוכה בשנה שעברה, היה היום בו אושפז הרב שטיינמן זצ"ל לבדיקות, בשל חשש לדלקת ריאות. מאז ידע מצבו עליות ומורדות עד שהיום (שלישי) הוא השיב את נשמתו הטהורה.

ברגעים אלו המלאים באבל, געגועים וצער עצום של פרידה, לא ניתן שלא להיזכר בעדויות הרופאים שטיפלו בו לפני שנה בדיוק, בבית החולים מעיני הישועה בבני ברק. הללו התפלאו עד אין קץ, כאשר הרב נשאל על ידי פרופ' אליהו סורקין מנהל אגף טיפול נמרץ בבית החולים אלו תרופות הוא נוטל, והשיב: "שום דבר, שום תרופה".

הרופאים השתוממו עד עמקי נשמתם. כיצד ייתכן שהרב הקשיש בן ה-103 אינו נוטל שום תרופה? "אולי משהו ללב או ללחץ דם?" ניסה פרופ' סורקין, אך הרב הניע ראשו בשלילה. לבסוף, לאחר שהשתררה בחדר דממה עמוקה, הוא השיב: "לפעמים אני לוקח אקמול".

"וחוץ מאקמול?" שאל פרופ' סורקין.

"כלום", השיב הרב שטיינמן.

גם פרופ' וינברג, רופאו האישי של הרב אישר את הדברים: "הרב לא לוקח שום תרופה ללחץ דם או לבעיה אחרת. הוא לא זקוק לכך".

 

אריכות ימים מתוך בריאות

מקרה זה אשר ארע לפני שנה בדיוק, מלמד הרבה על התופעה הבלתי נתפסת הזו ששמה 'הרב שטיינמן'. הרב, כך מתברר, זכה לא רק לאריכות ימים מופלגת, אלא גם לבריאות איתנה, כאשר עד לשנה האחרונה לחייו הוא היה בריא ועצמאי, יצא מביתו מידי יום וצעד רגלית לתפילה, שמע היטב, אפילו למשקפיים הוא לא נזקק. דעתו הייתה עד יומו האחרון חדה כתער, בבחינת "דשנים ורעננים יהיו".

גם בימי החנוכה בשנה שעברה, כאשר התגלה שהוא סובל מדלקת ריאות, קיבל הרב אנטיביוטיקה במינון של ילד קטן. זאת גם בשל ממדי גופו הצנומים וגם מכיוון שהרופאים חזו שעקב העובדה שהרב אינו מורגל בנטילת תרופות, גם מינונים מועטים יוכלו להשפיע עליו.

עד לשנה האחרונה הרב הקפיד לצום ביום כיפור. אגב, בנושא זה יש סיפור מעניין, שכן כאשר היה הרב בן 101 שנים הודיע לו רופאו האישי פרופ' ויינברג כי עקב גילו יהיה מסוכן עבורו לצום ביום הכיפורים. תגובתו הייתה: "מניין לך שאסור לי לצום? בכמה בני מאה ויותר טיפלת?"

"לא טיפלתי מעולם באנשים שחצו את גיל המאה", השיב הפרופסור.

הרב חייך. "אם כך, מכיוון שאין לך ניסיון עם בני גילי, אינך יכול להורות לי שלא לצום", והוא אכן צם.

 

לא להתייאש לעולם

לאורך כל ימי החנוכה בשנה שעברה העתירו בתפילה המוני בית ישראל לרפואתו השלמה של הרב שטיינמן. תפילות שבסייעתא דשמיא קרעו שערי שמיים והותירו את גדול הדור עמנו למשך שנה נוספת.

באותה עת סיפר רופאו האישי פרופ' סורקין על כך שלפני כ-14 שנה, היה הרב שטיינמן במסע חיזוק בחו"ל, ובמהלכו הוא חלה ונזקק לטיפול. למרות היותו בן תשעים, גיל הגורם לחלק מהרופאים באופן טבעי לרפיון, מתוך תחושה שהם מטפלים בקשיש שכבר ממילא הגיע לרגעיו האחרונים.

הרופאים לא התייאשו אלא טיפלו בו במסירות עצומה, מתוך מלחמה של ממש על קדושת החיים. לאחר מכן העיד פרופ' סורקין שמכאן ניתן לראות את החשיבות במלחמה על בריאותו של הקשישים. שהרי למרות שבמשך כל חייו היה הרב שטיינמן ראש ישיבה ותלמיד חכם עצום, הרי שדווקא במשך 13 השנים האחרונות הוא הפך לעמוד התווך עבור היהדות החרדית.

"צריך להראות זאת לכל הרופאים כדי שיבינו למה צריך להילחם על כל דקה מחייו של אדם", התבטא אז הפרופסור, "כי תראו כמה שהוא עשה בשלוש עשרה השנים האלו".

יהי זכרו ברוך.

חלק מהדברים הופיעו לראשונה בעיתון 'משפחה'

 

לכתבות נוספות:

שידור חי ואולפן פתוח מלוויית הרב שטיינמן זצ"ל - בשעה 12:00 בערוץ ואתר הידברות

ברוך דיין האמת: מרן ראש הישיבה רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל

מצמרר: האזינו לווידוי ברגעי יציאת הנשמה, בחדרו של הרב שטיינמן זצ"ל

"הרב העביר את מסריו מתוך נועם ואהבה עצומה לכל יהודי"

מנהיג הדור שרצה "רק ללמוד תורה": צפו בגלריה מחייו של הרב זצ"ל

האזינו לדבריו המדהימים של פרופסור רביד, שטיפל במרן ברגעיו האחרונים

"בוקר עצוב וקשה": הפוליטיקאים מבכים את לכתו של מרן שר התורה

הרב שטיינמן לימדנו פשטות, ענווה ואהבת אמת לתורה

סיון רהב מאיר: "כשהרב עוד היה הבוקר בהכרה - הוא למד שניים תורה ואחד תרגום"

הגר"ח פיינשטיין פרץ בבכי באמצע הברית: "וייקרא שמו בישראל אהרן יהודה לייב"

תגיות:אקמולהרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה