סיפורי אמונה

חובות? פיטורים? קשיים כלכליים? זוהי עצתו המפתיעה של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל

כך נזכה לשפע כלכלי: נפתח את הפנקס שלנו, נרשום בו את נקודות האור הרבות כל כך, ונודה עליהן מעומק הלב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, נכנס יהודי נשוא פנים, וביקש להסיח את אשר לבו. "כבוד הרב", פתח ואמר, "אני מחזיק כולל חשוב, בו לומדים עשרות אברכים המתעלים בתורה. אך העול הכלכלי הרובץ על כתפיי מאיים להכריעני, כל חודש אני מוצא עצמי בלחץ נוראי מהיכן יבוא הכסף, עד שאני לא מצליח לישון רגוע בלילות... נועצתי במומחה גדול, והלה אומר שאין מנוס מלסגור את הכולל, להרגיע את הלחץ הנפשי הכבד עליי. האם עליי לנהוג כך? האם לקבל את דבריו?".

רבי שלמה זלמן הרהר קלות, והשיב: "אכן כן, עליך לצאת מהלחץ בו אתה נתון, כבד עליך הדבר מאוד. אך האם דווקא זה הפתרון? הבה ואציע לך פתרון חילופי…". האיש עשה אוזנו כאפרכסת, ורבי שלמה זלמן פרש את הצעתו המפתיעה: "עשה לך מנהג טוב. טול פנקס קטן אותו תוכל להחזיק בכיסך בכל עת, ותן לו כותרת 'פנקס ההודאות'. בכל יום, בכל פעם שתרגיש שהלך לך טוב, בכל פעם שתחוש כי השם הצליח דרכך – תרשום את הפרט הזה בפנקסך. לפני כל תפילה, הוצא את הפנקס החוצה והתבונן בו לכמה רגעים, למען תדע על מה לכוון ב'מודים'… כי ככל שתתרגל להודות לו – תוטמע בך ההבנה כי הוא הנותן לך כח להצליח בכל מעשיך ופעליך, וכפי שהוא עוזר לך בכל הדברים האמורים בפנקס – הוא בוודאי יעזור לך גם בדרכך למלגות האברכים…".

האיש הודה לרב, ומיד בצאתו רכש פנקס קטן, בו נכתבו שורות צפופות: "בדיוק כשהגעתי למכולת הגיעה משאית, ובה חלב טרי", "כשבחנתי את בני גיליתי שהבחור עושה חיל בלימודו", "בתי חזרה הביתה עם תעודה מצטיינת", "מישהו שלח לי פתאום 2000 שקל לכולל", וגם – "מצאתי את המוצץ הנעלם של הקטן!". תוצאות הפנקס הקטן, חוללו פלאים. האיש שב לחיי רוגע ושלווה, והמשיך במלאכתו מתוך בטחון ואמונה. וגם בכולל היתה הרווחה, מלאכת גיוס הכספים היתה קלה בהרבה…

זה כוחה ועוצמתה של הודאה. היא מחברת לבורא עולם, פותחת את השערים, מעניקה בטחון ונוטעת תקוה. הבה נפתח את הפנקס שלנו, נרשום בו את נקודות האור הרבות כל כך, ונודה עליהן מעומק הלב!

הקדוש ברוך הוא אוהב לתת למי שיודע לומר תודה. 6 דקות מחזקות עם הרב ברוך רוזנבלום:

3 סיפורים מופלאים במיוחד על כוחה של אמירת תודה

תגיות:כסףלחץכוללסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה