חדשות בריאות

חשבתם שויטמינים בסוכריות גומי יעילים לבריאות? תוצאות המחקר יפתיעו אתכם

מוצרי סוכריות גומי המכילים ויטמינים אהובים ביותר על ההורים בשל היותם פתרון קל לאספקת וויטמינים לגוף, אולם מחקרים מראים כי חלק מהמוצרים הכילו רמות נמוכות או גבוהות מהנכתב באריזה, ועל כן עלולים להיות מסוכנים לבריאות הילדים

  • י"ט כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מוצרי סוכריות גומי המכילים ויטמינים אהובים ביותר על ההורים בשל היותם פתרון קל לאספקת ויטמינים לגוף, אולם מחקרים מראים כי חלק מהמוצרים הכילו רמות נמוכות או גבוהות מהנכתב באריזה, ועל כן עלולים להיות מסוכנים לבריאות הילדים.

50 סוגי תוספי ויטמינים שונים נבדקו בבדיקות מעבדת ConsumerLab  בארה"ב. בבדיקה שנערכה נמצא כי 80% מסוכריות הגומי, לא היו תואמים לדרישות התזונתיות הסטנדרטיות. חלק מהסוכריות אף הכילו מינונים גבוהים ומסוכנים של הויטמינים, וסוכריות אחרות הכילו מינונים גבוהים של סוכרים וחומרים משמרים שפגמו ביעילות הויטמינים.

50 מוצרי מולטיויטמינים פופולריים נרכשו על ידי הארגון, כולל 5 ויטמיני גומי מהמותגים הנמכרים בארצות הברית ובקנדה. מתוך המותגים שבדק הארגון, 12 מהם הכילו מינונים נמוכים ב-24% של חומרי תזונה, מהחומרים שהיו כתובים על האריזה, או מינונים גבוהים ב-157% של הוויטמינים מהנכתב על האריזה. מדובר במינונים שעלולים להיות מסוכנים.

יש לציין כי רוב ויטמיני הגומי לא קיבלו את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA. המשמעות היא שהם לא נבדקו כמו שבודקים תרופה, ועל כן יש כאן סוג של 'חתול בשק'.

עוד הראו הבדיקות, כי במוצרי הגומי של חברת צנטרום למבוגרים נמצא חוסר ב-10 ויטמינים ותוספים תזונתיים. בסוכריות הגומי של החברות Vitafusion ו- NaterMade לא הכילו 9 ויטמינים. כמו כן, מוצרי חברת Smarty Pants היה חסר את ויטמיני B1, B3 או ויטמין K, גם ברזל, מגנזיום, אבץ, סלניום וכרומיום.

כמו כן, סוכריות הגומי הכילו גם מינונים גבוהים של סוכרים וחומרי שימור, שלעל פי המדענים פוגמים בקליטת חלק מהמינרלים שיש בכל סוכריה, ועלולים לסייע בהיווצרות עששת אצל הילדים.

חשוב להדגיש, כי רק בחלק מהויטמינים הממותקים ישנה השגחה כשרותית, ובחלק מהויטמינים השתמשו בג'לטין שאינו כשר כלל.

בנוסף, העלה המחקר כי ארבעה מהמוצרים הכילו מינונים גבוהים מאוד של ויטמין A. ויטמין זה הינו מסיס שומן שנותר בגוף לאורך זמן. מינונים גבוהים מויטמין זה יכולים לגרום לסחרחורות, בחילות, כאבי ראש, כאבי מפרקים ואף מחלות לב.

תגיות:ויטמיןבריאותסוכריות גומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה