חדשות בעולם

רעידת אדמה במזרח התיכון? הפלסטינים הכריזו על 3 ימי זעם

הרוחות סוערות לקראת הכרזתו הצפויה של הנשיא האמריקני: הסתה ברשתות החברתיות ושריפת תמונתו של טראמפ

  • י"ח כסלו התשע"ח
הסתה פרועה ברשתות החברתיות (צילום: מתוך טוויטר)הסתה פרועה ברשתות החברתיות (צילום: מתוך טוויטר)
אא

מתיחות גוברת לקראת הכרזתו הצפויה היום ב-20:00 בערב (רביעי) של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בנוגע לירושלים. הפתח הכריז על שלושה ימי זעם באם ירושלים תוכר כבירת ישראל.

פעילים פרו פלסטינים יצרו בשעות האחרונות את התיוג ברשתות החברתיות "תורידו את הידיים מירושלים" ו-"תורידו את הידיים מאל-אקסא" במטרה לעודד צעירים פלסטינים לצאת ולקחת חלק בהפגנות הצפויות. אלפי צעירים משתפים תכנים ותומכים ביציאה למחאות מאורגנות ברחובות.

בעקבות ההסתה, במקומות שונים ביהודה ושומרון החלו פלסטינים לשרוף את תמונתו של טראמפ.

בימים האחרונים מנהלים הפלסטינים מאמצים בינלאומיים נרחבים, במטרה למנוע את ההכרזה של טראמפ. אבו מאזן שוחח עם ראשי מדינות אירופה והזהיר מההשלכות של ההצהרה הצפויה של הנשיא האמריקני. הבוקר פנה במכתב למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בו הוא מבקש ממנו להתערב ולמנוע את המהלך. "המהלך יוביל לסוף תהליך השלום", כתב יו"ר הרש"פ..

בצה"ל נערכים להסלמה במצב הביטחוני. אתמול הונחו יחידות המצויות באימון להיערך להקפצה במקרה של מהומות בגדה ובעזה. ההחלטה התקבלה בתום דיון במטכ"ל שביטא את הדריכות בישראל נוכח ההצהרות הפלסטיניות על עימותים אפשריים. ביממה הקרובה צפויים בצה"ל לקיים הערכות מצב בעקבות ההתפתחות המדינית הצפויה ורמת הדריכות בשטחים מבחינת כוחות צה"ל צפויה לעלות הלילה לקראת הכרזת טראמפ.

ניסוח הדברים שייאמרו בשעה 20:00 בערב הוא שיקבע אם טראמפ יצית אש במזרח התיכון, או שאחרי סערת מחאה קצרה יחזור השטח בגדה ובעזה לשגרה.

במערכת הביטחון מעריכים שאם טראמפ יכריז על הכרה עקרונית בירושלים כבירת ישראל אבל יחתום על המכתב הדוחה את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, התגובה בשטחים תהיה מתונה יחסית. לכן גם, כאמור, היערכותו של צה"ל בשטחים לא תוגברה, והמשטרה אף היא לא נקטה צעדי כוננות מרביים. צה"ל העמיד בכוננות כמה גדודים כדי לתגבר את הכוחות במוקדי חיכוך אם יתפתחו מהומות ביהודה ושומרון, אבל הכוונה היא להמשיך במדיניות שמפרידה בין פעילי הטרור והאלימות הלאומנית לבין האוכלוסייה שאינה רוצה בכך.

תגיות:פלסטיניםמתיחותמזרח התיכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה