פיתוח האישיות

מחקר מפתיע: בדידות יכולה לשפר את היצירתיות

מחקר חדש בדק מדוע ישנם אנשים המעדיפים להישאר לבד, מאשר להיות חלק מאינטראקציה חברתית. מסקנת המחקר: "נראה שהזמן סולו יכול לסייע רבות ליצירתיות"

  • י"ב כסלו התשע"ח
צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש בדק מדוע ישנם אנשים המעדיפים להישאר לבד, מאשר להיות חלק מאינטראקציה חברתית. המחקר פורסם בכתב העת המדעי Personality and Individual Differences. מסקנת המחקר היא כי ישנו יתרון ענק לאלו המעדיפים להישאר בבית, והוא שיפור היצירתיות.

על פי חוקרים מאוניברסיטת באפלו בארה"ב, מדובר בסוג ספציפי של בדידות, וביכולתה לשפר את היצירתיות של האדם.

לפי תוצאות המחקר, אמנם ישנם אנשים המעדיפים לוותר על השתתפות חברתית בשל תופעה של חרדה או ביישנות, אך צוות החוקרים מצא כי חלק מ-295 המשתתפים באותו מחקר, הביעו התנגדות לאינטראקציה חברתית בשל תופעה שהחוקרים קראו לה:"העדפת בדידות שאינה נובעת מפחד". הגדרה זו מיועדת לאנשים שמתוך בחירה מחליטים לבלות לבד, משום שהם באמת נהנים לחוות בדידות מדי פעם, ולא בשל היותם אנטי סוציאליים.

כך מסבירה ג'ולי בואוק, מחברת המחקר: "הם לא אנטי-סוציאליים. הם לא יוזמים אינטראקציה, אך גם לא נראה שהם מסרבים להזמנות חברתיות מחברים ומכרים. לפיכך, ייתכן שהם מקבלים מספיק אינטראקציה חברתית, שכאשר הם לבדם, הם גם מסוגלים ליהנות מה'לבד'. הם מסוגלים לחשוב באופן יצירתי ולפתח רעיונות חדשים – כמו אמן בסטודיו או אקדמאי במשרד שלו". על פי המחקר, נראה שהזמן סולו יכול לסייע רבות ליצירתיות".

עוד מוסיפה בואוק: "עם הממצאים החדשים המקשרים את זה ליצירתיות, אנחנו חושבים שבדידות מסוג זה צריכה להיות מאופיינת יותר כצורה חיובית, בעלת יתרונות, של הימנעות חברתית".

תגיות:פיתוח האישיותבדידות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה