חדשות בריאות

אני קוראת מדם לבי: "אל תעשנו. ואם התחלתם - תפסיקו מיד"

"העצה הכי טובה שאני יכולה להעמיק מניסיוני היא אל תעשנו. אל תתחילו ואם התחלתם, תפסיקו מיד", קוראת ורד עלמני ומתארת את חייה כאישה חולה ב-COPD

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ורד עלמני, בת 64 כיום, החלה לעשן בגיל 24, ומאז המשיכה לעשן קופסה ליום עד שחלתה בנפחת הריאות – COPD. "העצה הכי טובה שאני יכולה להעמיק מניסיוני היא אל תעשנו. אל תתחילו ואם התחלתם, תפסיקו מיד", קוראת ורד מדם לבה.

בטור שפרסמה ב-ynet, מספרת ורד על המחיר הכבד ששילמה. "אחרי שעישנתי במשך 40 שנה, קופסה ליום, לצערי אני משלמת את המחיר על כך. אני חולה ב-COPD (נפחת הריאות) ואני מרותקת לביתי, ואפילו לא מסוגלת לבקר את שמונת הנכדים שלי"

ורד מספרת כי אחת מנכדותיה גרה בבית שיש בו 40 מדרגות, אך היא – הסבתא האוהבת – לא מסוגלת לעלות אותן, ועל כן ראתה את הנכדה פעמים ספורות בלבד, מאז שנולדה.

כשהיתה בת 54 אובחנה ורד כחולה ב-COPD. שלוש שנים לאחר אבחון המחלה, מצבה החמיר מאוד. "נפחת הריאות היא מחלה נוראית, כמעט באותה מידה של סרטן הריאות", אומרת ורד. בשל מצבה הקשה של ורד, בתה אף הקדימה את חתונתה. "פחדנו שלא אוכל להשתתף בה, במועד המקורי שקבעה", היא מסבירה.

ורד נאלצה לוותר על העבודה החדשה, ובהמשך, בשל דלקת ריאות קשה, אושפזה בטיפול נמרץ נשימתי. "מאישה פעלתנית השגרה "החדשה" שלי כללה שהייה מאולצת בבית, כשאני מחוברת לבלון חמצן, מתקשה לנשום ומוגבלת בפעילות היומיומית, שנהגתי לעשות", היא מגוללת בכאב.

"מצבי הוסיף להחמיר", ממשיכה ורד, "אך אי אפשר לדבר על המחלה שלי מבלי להתייחס למחולל המחלה: עישון. התחלתי לעשן בגיל 24, אך למעשה עישנתי הרבה לפני, בהיותי חשופה כל חיי לעישון פאסיבי של הוריי ז"ל. הסיגריות היו בשבילי נחמה נעימה בתחילה ובהמשך התמכרות קשה. היום, בגיל 64, אני משלמת על כך את המחיר".

"מצבי השתפר. היום אני מצליחה ללכת במשך מספר דקות ברציפות", היא מסכמת את דבריה. "העצה הכי טובה שאני יכולה להעמיק מניסיוני היא: אל תעשנו. אל תתחילו ואם התחלתם, תפסיקו מיד".

תגיות:התמכרותסיגריהריאותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה