חדשות בריאות

מחקר ענק קובע: תזונה טבעונית מאריכה חיים ומונעת מחלות קשות

תזונה טבעונית מצמצמת משמעותית את הסיכונים למוות, בעיקר ממחלות לב, סוכרת ולחץ דם גבוה – כך עולה ממחקר חדש שנערך על עשרות אלפי בני אדם למשך תקופה ארוכה

  • ג' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שבדק עשרות אלפי בני אדם למשך תקופה של 6 שנים במסר מעודד עבור הטבעונים: מן המחקר עלה בבירור כי צריכת חלבון מן הצומח מצמצמת באופן משמעותי את הסיכוי למוות, ובפרט את הסיכוי למחלות לב.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים של בית החולים הכללי במסצ'וסטס, פורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine. מן הממצאים נראה כי כל שלושה אחוזים של צריכה קלורית של חלבון מעולם הצומח, מצמצמת את הסיכון למוות ב-10%. הנתון עולה ל-12% כאשר מדובר על סיכון למוות ממחלת לב.

עוד מצביע המחקר על כך שהגדלת צריכת החלבון מן החי בתזונה ב-10% תביא לסיכון גדול פי שניים למוות מכל הסיבות, וכן תגדיל ב-8% את הסיכוי למוות ממחלות לב.

הל מורבי, מרצה בכיר במדעי התזונה של אוניברסיטת מנצ'סטר התייחס לממצאי המחקר ואמר ל-UNILAD כי "תזונה טבעונית בדרך כלל מכילה יותר סיבים תזונתיים, וכן פחות כולסטרול ושומן רווי. זה מקטין את הסיכון של מחלות כרוניות מודרניות רבות כגון מחלת לב, סוכרת מסוג 2 ולחץ דם גבוה", הסכים מורבי, אך ציין כי "ללא תוספים, המחסור עלול להוות בעיה".

"אין לנו מספיק נתונים כדי לומר בוודאות שדיאטה צמחונית משפיעה על הבריאות לטווח ארוך", סייג מורבי את דבריו, אך ציין כי "מומחי בריאות ברחבי העולם ממליצים על תזונה טבעונית מתוכננת ומוקפדת היטב עבור כל האנשים בכל שלבי החיים".

חשוב להבין כי קשה להתייחס להשפעת הצמחונות והטבעונות על המצב הבריאותי מבלי לקחת בחשבון עובדות נוספות. הטבעונים נוטים יותר לשים דגש על הנושא הבריאותי בחייהם, מעשנים פחות, שותים פחות אלכוהול ועוסקים בפעילות גופנים במידה נאותה.

תגיות:מחקרתזונהאוכל טבעוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה