חדשות בארץ

רפורמת הסיעוד החדשה: רופא עד הבית וטיפולי שיניים לקשישים

שר הבריאות ושר האוצר הציגו את רפורמת הסיעוד החדשה. לפיה, קצבת החולים הסיעודיים קשים תעלה מ-3,432 שקלים ל-5,000 שקלים, וצוותים רפואיים של קופות החולים יגיעו לבתי קשישים סיעודיים על מנת להעניק להם טיפול

  • ג' כסלו התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר משה כחלון הציגו אמש (שני) את תוכנית הסיעוד הלאומית החדשה. לפי עיקרי התוכנית, חולים סיעודיים שיעדיפו מטפל ישראלי יקבלו עוד שעות סיעוד, ואלו שנמנו עם חלק מהביטוחים הקבוצתיים מעל גיל 60, יקלטו מיד לביטוחים של קופות החולים. עוד נקבע בתוכנית כי לא יהיה מבחן הכנסה לילדים על מנת שהמדינה תשתתף בעלות האשפוז הסיעודי של הוריהם, בשונה מהמצב היום. הקשישים שנמצאים בסיעוד ביתי יהיו זכאים לביקור ביתי של רופאים, אחים ופיזיותרפיסטים; טיפולי שיניים מעל גיל 75 יהיו בחינם - למעט טיפולים מורכבים.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר עם הצגת התכנית כי: "בשבילי זה ערב חגיגי שאני יכול למלא את מה שהכנסתי בהסכם הקואליציוני עם ראש הממשלה: לקיים סיעוד ממלכתי. מערכת הבריאות בארץ ברוך השם מצוינת, עם כל הגירעונות והבעיות, אבל עובדה היא שתוחלת החיים בארץ גבוהה מאוד, ולכן אך טבעי היה שצריך לחפש פתרון לנושא הסיעודי ולתת ביטוח ממלכתי-סיעודי".

"זה לא מספיק שאנשים חיים יותר, צריך לתת להם אפשרות לחיות יותר טוב. יהיו טיפולי שיניים לקשישים מעל גיל 75, ילדים לא יצטרכו להשתתף בביטוח הסיעודי של ההורים. זאת בשורה גדולה לקשישים ולמשפחות". "המשבר הזה הוא תוצאה של שנים של הזנחה פושעת. היום המדינה מכניסה את היד עמוק לכיס ולוקחת אחריות על אזרחיה. התכנית הזאת מעניקה רשת ביטחון ממלכתית להורים שלנו, לילדים שלנו ולחלשים בחברה".

שר האוצר משה כחלון אמר: "מול עינינו עמדה הבטחה אחת: לא להשאיר אף קשיש ואף אזרח ללא כיסוי סיעודי. זה ההורים שלנו, יש לנו חובה אליהם ולא נפקיר אותה וזה בדיוק המענה שנותנת התוכנית שאותה אנחנו מציגים כאן היום".

"רופאים ואחיות יגיעו הביתה לקשישים, יהיה טיפול בקהילה. קשיש לא צריך לרוץ לקופת חולים, יבואו אליו ויטפלו בו, כולל טיפולי שיניים. רוב הטיפולים יהיו חינם למעט טיפולים מיוחדים. מדובר בתוכנית סיעודית ממלכתית בהיקף של יותר ממיליארד שקלים. המדינה מכניסה את היד עמוק לכיס ולוקחת אחריות על האזרחים שלה. אנחנו לא מפקירים, אנחנו דואגים ולוקחים את האחריות".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "זהו ערב של בשורה ואנו משלימים כאן מהלך שמשנה את פניה של המדינה בתחום הסיעוד. המשמעות של ביטוח סיעודי ממלכתי היא התגייסות לטובת האדם הסיעודי, גם בביתו וגם בקהילה".

תגיות:סיעודקשישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה