בריאות ותזונה

מפתיע: מהם שלושת הדברים שאסור בתכלית לעשות בבוקר? (במס' 1 רובנו נכשלים)

לעתים קרובות, הרגלים רעים שאימצנו לעצמנו בבוקר - יכולים לתת אותותיהם במהלך היום שלנו. שלושת ההרגלים שנציין לפניכם, אופייניים לאנשים רבים באוכלוסייה, אך רק מועטים מאיתנו מסוגלים לשים עליהם את האצבע ולהודות שאין זה נכון לפתוח כך את הבוקר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעתים קרובות, הרגלים רעים שאימצנו לעצמנו בבוקר - יכולים לתת אותותיהם במהלך היום שלנו. שלושת ההרגלים שנציין לפניכם, אופייניים לאנשים רבים באוכלוסייה, אך רק מועטים מאיתנו מסוגלים לשים עליהם את האצבע ולהודות שאין זה נכון לפתוח כך את הבוקר.

הלא כבר כתב האר"י הקדוש בספר 'עץ חיים' שער ד', כי "הכל הולך אחר ההתחלה" – ונדמה שגם בענייני בריאות, הפסוק הזה נכון בהחלט.

אז מהם שלושת הדברים שאסור לכם בתכלית לעשות מוקדם בבוקר?

הדבר הראשון: אל תפתחו את הבוקר עם קפה

אמנם זה הדבר שרובנו עושים, ומי כמו חובבי הקפה יכולים להרגיש גם מדוע – אולם לדברי ד"ר סטיבן מאוניברסיטת מרילנד שבארה"ב, מדובר בהרגל שיש לעוקרו מן השורש היות והקפאין מקפיץ את רמת האנרגיה שלנו למקסימום, ואז בהדרגה מתחילה הצניחה. זו הסיבה שפעמים רבות אנחנו מרגישים עייפות בלתי מוסברת, גם מבלי שעבדנו קשה מדי. מה כן כדאי לעשות? ד"ר סטיבן ממליץ על שתיית כוס מים לפני הקפה.

הדבר השני: אל תוותרו על ארוחת בוקר

בין אם אתם נמנים על האנשים שחייבים ארוחת בוקר מלאה ובין אם לאו – חשוב מאוד שתכניסו דבר מה אל פיכם בשעה הראשונה ליקיצה. זה יכול להיות יוגורט עם גרנולה, במידה וזה משביע אתכם, אך מאוד חשוב לא לוותר על ארוחת הבוקר ולהתעקש לאכול גם אם מדובר במאכלים קטנים (תמרים, יוגורט, קורנפלקס וכדומה).

ארוחה זו צריכה להספיק לכם עד לשעת הצהריים, שבה תאכלו את הארוחה העיקרית שלכם – אך אסור בתכלית האיסור להישאר רעבים חצי יום ולהסתפק בשתיית נוזלים בלבד.

הדבר השלישי: לפני שאתם מתחילים לעבוד ואף במהלך היום, הפעילו את הגוף

רבים מאיתנו מבלים שעות רבות במשרד מול מחשב ולא ממש מפעילים את הגוף במהלך אותן שעות – הרגל מגונה שיש להיפטר ממנו כמה שיותר מהר. חשוב מאוד להתחיל את הבוקר שלנו בתרגילים ומתיחות, ולהפעיל כמה שיותר את הגוף. אם יש מדרגות בבניין שבו אתם עובדים – ותרו  על המעלית, והשתמשו בהן כדי להגיע ממקום למקום. בהפסקות השתדלו לחלץ עצמות על ידי תרגילים ספורטיביים קלים שיעזרו בשיפור זרימת הדם ויקנו לכם תחושת רעננות לאורך היום.

תגיות:בוקרהרגליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה