טורים נשיים

אם תשנה את הטבע שלך – הוא ישנה את הטבע בשבילך

מה אתה מגביל את עצמך? למה אתה לא קורא לו? למה אתה לא מזמין אותו לכל דבר בחיים שלך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אדם כ"כ רוצה להצליח במשהו, להשיג משהו או מישהו, הופך עולמות למען המטרה הזאת, פונה לכל בשר ודם שהוא מכיר שאולי יכול לעזור, מחפש להשיג פרוטקציה אצל כל מי שרק אפשר כדי להשיג את הדבר הזה שהוא כה כמה אליו, נלחם בדם, יזע ודמעות, כי הוא בטוח שהוא יכול להשיג את זה בכוחות עצמו... ושוכח דבר אחד חשוב: אין עוד מלבדו.

אנחנו במו ידינו מונעים מבורא עולם לתת לנו דברים. האבא המושלם שלנו כ"כ רוצה להעניק לנו ולתת לנו, שהרי לשם כך נבראנו... הוא הביא אותנו לכאן כדי לתת לנו, איזה אבא מדהים! אז כיצד אנחנו בעצם עוצרים אותו מלתת? מיד תבינו.

אדם רואה טבע. מה שהוא רואה בעיניים זה מה שהוא מיישם, מה שקורה זה גם מה שימשיך לקרות, או כך, לפחות, חושב אדם נורמטיבי. הרשו לי לחדש למי שאינו יודע: עם ישראל הוא מעל המזל, בכל יהודי יש חלק אלוק ממעל, בצלמו נבראנו! ואם בורא עולם הוא מעל כל טבע, כך גם החיים שלנו וכל מה שקשור בהם, הכל מעל הטבע! קל להאמין למה שרואים, לדבר מוחשי. קל להאמין שהסכום הנקוב בתלוש המשכורת זה הסכום שאני מרוויח ולא שקל אחד יותר, קל להאמין שהזיווג שלי לא יקיש בדלת ביתי מחר, כי איך פתאום הוא יגיע אלי עד הבית? קל להאמין שהמחלה לא תחלוף לחלוטין מחר, כי הרופאים אמרו שתקופת הטיפולים היא ארוכה ולא פשוטה, קל להאמין לאישה שהיא לא תיכנס להריון טבעי ממש בחודש הזה, כי הרופאים אמרו שאין לה סיכוי. קל להאמין לטבע. אבל בורא עולם אומר לך: "אני שולט בעולם, אני שולט בכל! הפרנסה, הבריאות, הזיווגים, הילדים – הכל שלי! ואתה הבן שלי, אני אוהב אותך יותר משאי פעם תוכל לדמיין. למה אתה לא מאמין שאני יכול לתת לך? למה אתה לא מאמין שהנס הפרטי שלך יכול להתממש מחר? האם אתה מאמין באמת בכל לבבך שאני כל יכול? שאין גבול למה שאני יכול ורוצה לתת לך? שאין סוף לכמות הטוב שאני רוצה להעניק לך? למה אתה מגביל אותי באמצעות האמונה המוגבלת שלך?".

אדם שלא מאמין שיכול לקרות לו נס, במו ידיו מונע מהנס להתממש. שהרי תכלית הבריאה שלנו היא שנכיר אותו יתברך, כל מה שעובר עלינו זה כדי שנגיע להבנה והמסקנה החד משמעית שיש בורא לעולם ושהוא כל יכול. ברגע שהאמונה שלנו מוגבלת, אנחנו בעצם לא באמת מאמינים בו. שהרי אם היינו באמת מכירים בגודל חכמתו, יכולתו וגדולתו, כשהיו שואלים אותנו כמה כסף אנחנו מרוויחים בחודש היינו עונים: "אני מרוויח עד בלי די, כי יש לי אבא עשיר". אם היו שואלים אישה רווקה מתי היא מתחתנת, היא הייתה עונה: "אני כבר מארגנת את החתונה שלי, בורא עולם מכין לי את החתן הכי טוב בעולם בשבילי והוא ממש בדרך אלי". אישה שרוצה להביא ילדים הייתה אומרת: "בורא עולם יזכה אותי להיפקד באופן טבעי בקדושה ובטהרה, כי הוא שולט ברחם שלי, וגם אם הרופאים אמרו שאיני יכולה, בורא עולם הוא כל יכול! הוא מעל הטבע! והוא אוהב אותי אהבת נצח. יודעת בוודאות גמורה שהוא ייתן לי". היפלא מה' דבר?

לא קל להגיע לדרגה כזאת של אמונה, זה מה שאומרים לי לא מעט אנשים. אבל בעיניים שלי זה הדבר הכי פשוט בעולם. אתה פשוט צריך להכיר אותו. להביט על הבריאה המושלמת שהוא ברא במיוחד בשבילנו, ולהבין שהחכמה שלו אינה יכולה להימדד באף אמת מידה. להביט על כל מה שהוא נותן לנו, שגם כשאנחנו לא הולכים בדרך שלו הוא ממשיך להחיות אותנו ולהפעיל את הלב שלנו שניה אחר שניה במשך חיים שלמים, רק כי הוא אוהב אותנו ללא תנאים, כי הוא טוב גמור. כל מה שאדם צריך כדי להגיע לרמה כזאת של אמונה, זה רק לשנות תפיסה ולומר: "בורא עולם הוא מעל הטבע, משמע שגם החיים שלי וכל מה שקורה איתם זה מעל הטבע! ישועת השם כהרף עין! לא חסר ולא יחסר לי דבר לעולם!". כיצד אני יכולה לומר שחסר לי משהו, אם זה שהכל שייך לו הוא אבא שלי? כיצד אוכל לחשוב מחשבות שליליות ולחוש פחדים על מה שעתיד לקרות איתי, אם זה שמנהל לי את החיים הוא טוב גמור שכל רצונו להטיב איתי? הדבר היחיד שאני צריכה לעשות זה לתת לו באמת לנהל לי את העניינים, להבין שזה לא בידיים שלי, שאני בובה בידיים שלו! שאני נותן לו להוביל אותי לדרך שהוא רוצה שאלך בה, שבאתי לעולם הזה כדי לתקן את עצמי, אבל היחיד שיודע מהו התיקון שלי הוא זה שברא אותי, והוא יודע מה הכי טוב מה טוב בשבילי. לכן אני יודע שיהיה לי כל מה שאני צריך, ולא רק יהיה – יהיה בשפע!

אדם שסומך על בני אדם בשר ודם שיעזרו לו, שם מבטחו באנשים שיש להם קשרים ופרוטקציות, חושב שהוא בעל כוח וידע בעזרתם הוא יכול להשיג כל מה שהוא רק רוצה – אין לו טיפת אמונה. בורא עולם אומר: "אתה בוטח בבשר ודם? אין בעיה, אני משאיר אותך שתסתדר איתו ועם מה שהוא ייתן לך. אבל אם אתה בוטח בי – אני אדאג לך להכל!". למה שנסתפק במה שאדם בשר ודם יכול לתת לנו, שהוא בעצם מוגבל מעצם היותו אדם, אם אנחנו יכולים להתחבר אל השפע העצום, האור אינסוף, בורא עולם העצום והענק שיכול לתת לנו עד בלי די ולמלא כל משאלות ליבנו?!

אדם מגביל את עצמו כי האמונה שלו מוגבלת. תרגיל את עצמך להאמין שאתה הבן של המלך של כל העולמות! זה שהכל שייך לו, זה ששולט בכל דבר, בכל רגע ובכל פעימת לב! אותו אחד שהבטיח שהוא מקשיב לכל קוראיו – לכל אשר יקראהו באמת! אז למה אתה לא קורא לו? למה אתה לא מזמין אותו לכל דבר בחיים שלך? למה אתה מגביל את עצמך בלהסתדר לבד, או עם אנשים, כשאתה יכול להכניס את בורא כל העולמות כשותף איתך בעסק שנקרא החיים שלך? אל תגביל את עצמך, תבין שאם בורא עולם ברא אותך בצלמו, אם אתה חלק ממנו, משמע שאתה יכול לקבל את השפע האינסופי בכל שלב בחיים שלך, אם רק תאמין בזה.

לדעת שיש בורא לעולם זה קל, שהרי כל הבריאה צועקת בקולי קולות: יש בורא לעולם! אבל להכיר אותו באמת, לאהוב אותו אהבה אמיתית, לסמוך עליו בלב שלם – לכך דרושה עבודה יומיומית. אבל זאת העבודה המשתלמת ביותר בעולם, עם השכר הכי גבוה, התנאים הכי טובים והבוס הכי מושלם שיש. אם תכניס אותו איתך לעסק, הרווחת שפע עצום לכל החיים. אם תאמין שהוא יכול לתת לך – הוא ייתן – פשוט וקל! כי הוא יכול, כי הוא רוצה, כי הוא הביא אותך לכאן כדי לתת לך. כל מה שעליך לעשות זה להוכיח לו שאתה מאמין בו. האמונה יכולה לשנות את חייך ברגע, להזמין ניסים מעל הטבע בדרך שלא דמיינת שאפשרית, אבל זה כל היופי. בורא עולם הוא מעל הטבע, והטבע של האדם הוא להאמין במה שהוא רואה, ולא מעבר. אבל אם תשנה את הטבע שלך – הוא ישנה את הטבע בשבילך.

תגיות:שינוימיטל בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה