חדשות יהדות

גדולי ישראל סמכו ידיהם: קרן השתלמות לחקלאים שומרי המצוות

בשנת השמיטה הקרובה כל חקלאי יוכל לא לעבד את אדמתו בלי חשש לפרנסת משפחתו. התוכנית זכתה לברכתם של הרב שלום כהן והרב חיים קנייבסקי

  • י"ח חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשורה לחקלאים: תוקם קרן השתלמות לחקלאים שישביתו את אדמתם בשנת השמיטה. את התוכנית יזמן שר החקלאות אורי אריאל וסגן שר האוצר יצחק כהן.

על פי התוכנית, המדינה וחקלאים שומרי השמיטה כהלכתה, יפרישו סכום כספי מידי שנה בקרן ייעודית שתיפתח ובכך תקנה ביטחון כלכלי לחקלאי המקיים שמירת שמיטה כהלכה. חקלאים שומרי השמיטה ייהנו בשנת השמיטה ממענק חודשי על בסיס ההפרשות במהלך השנים הקודמות לשמיטה.

הקרן תיפתח בשיתוף משרד החקלאות ומשרד האוצר, והיא קיבלה את ברכתם של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן ושל הרב חיים קנייבסקי, שסמכו ידיהם עליה.

כזכור, בשנות השמיטה הקודמות נדרשה גבורה עצומה מחקלאים שחפצו לקיים את מצוות השמיטה כהלכתה. הם הגיעו לשנה השביעית ללא תקציב ידוע מראש.

בתוכנית החדשה, יקל יותר על חקלאים רבים לקיים את מצוות השמיטה. לראשונה, המדינה מסייעת לחקלאי ישראל להשבית את אדמתם.

השר אריאל אמר כי "אני שמח שחקלאים ששומרים על מצוות השמיטה יוכלו מהיום, באמצעות קרן ההשתלמות הייעודית לתכנן את הכנסותיהם ולהבטיח את פרנסתם לקראת שנת השמיטה הקרובה. למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ולראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה ללא חשש". עוד הוסיף שר החקלאות כי "תוכנית זו קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל. התמיכה בקרן חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור במהלך חשוב זה למען החקלאים".

שמירת השמיטה מביאה להנהגה ניסית בשנה השישית - התבואה משלשת את עצמה ומספיקה עד לצמיחת התבואה החדשה בשנה השמינית. ההבטחה מתממשת שונה אצל כל אחד ותלויה במידת ביטחונו.

על כך ועוד – בהרצאתו הנפלאה של הרב יוסף בן פורת:

תגיות:שמיטהחקלאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה