חדשות בעולם

הכלב הציל את בני המשפחה היהודית משריפה שהציתו אנטישמיים

בליל שבת האחרון ניצלו בני משפחה יהודית בפריז בנס מאש שהוצתה בדירתם. שכן אנטישמי נעצר בחשד למעורבות במעשה

  • י"ז חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוכנות הידיעות היהודית JTA מדווחת כי בני משפחה יהודית בצרפת ניצלו משריפה שהובערה בביתם בפריז על ידי אנטישמיים – בזכות הכלב שלהם.

בני המשפחה התעוררו בליל שבת משנתם בשל נביחות חוזרות ונשנות של הכלב. כשקמו לראות מדוע הכלב אינו שותק, הם מצאו כי דלת הכניסה הראשית עולה בלהבות, והדירה הולכת ומתמלאת בעשן, כך דיווחה הלשכה הלאומית למלחמה באנטישמיות.

מחקירת המשטרה עולה כי מישהו הרטיב את הדלת בנוזל דליק ואז הבעיר אותה. המשפחה אמרה לשוטרים כי הם חושדים בשכן ערבי, שכבר ביטא בעבר דעות אנטישמיות קיצוניות ברשת האינטרנט. המשטרה עצרה את השכן והוא נחקר בקשר למעשה.

בשבוע שעבר, אדם שלא זוהה הצית את מכוניתה של המשפחה. עדי ראייה סיפרו כי המצית היה רעול פנים.

ההתקפה על המשפחה היהודית היא החוליה האחרונה בשורת התקריות האנטישמיות הבלתי פוסקות בצרפת בשנים האחרונות. בסוף השבוע חוללה גם אנדרטה שהוצבה בפריז לזכרו של אילן חלימי שנרצח על ידי מוסלמים אנטישמיים ב-2006. האנדרטה נעקרה ממקומה, הושלכה וכוסתה בכתובות אנטישמיות. זו אינה הפעם הראשונה שהאנדרטה הזו מחוללת: הפעם הקודמת היתה ב-2015. בנוסף, בחודש האחרון אושפזה ילדה יהודייה בת 10 מפריז אחרי שהוכתה באכזריות על ידי חברים לכיתה.  

הלשכה הלאומית למלחמה באנטישמיות הגיבה בעקבות תקרית ההצתה בבית המשפחה היהודית כי: "התקרית תומכת בעמדה של הלשכה כי תקריות אנטישמיות שהחלו בפגיעה ברכוש יהודי (בתי כנסיות, בתי ספר, מרכזים קהילתיים) או כמתקפות על בני אדם ברחוב, התפתחו לכדי תקיפות יהודים בתוך בתיהם".

תגיות:יהודיםכלביםהצלהנסאנטישמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה