המכתב שלא יישלח לעולם

בעלי תשובה, תזכרו כמה חשובה דעת תורה

אני בתחילת דרכי עשיתי דברים בלי לשאול, "כי מה רע להתחזק...?". אבל היו לי קשיים עם ההורים, כי לא הייתה לי דעת תורה. ואז השם סייע לי ושלח לי רבנית. המכתב שלעולם לא יישלח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דעת תורה, כמה הדבר הזה חשוב!
היום, ברוך השם, יש הרבה חוזרים בתשובה. גם אני זכיתי לשוב לאבא שבשמיים, ולכן אני כל כך רוצה להזהיר את כולם, ושידעו מה החשיבות של דעת תורה!
יש היום הרבה אנשים שחוזרים בתשובה בלי רב ודעת תורה, מתחזקים דרך שיעורים באינטרנט ומחליטים לקחת על עצמם כל מיני דברים מדהימים – רק שהם לא בדיוק מתאימים למשפחות שלהם: כשרות, הלכות שבת וכו' וכו'.
זה דבר מדהים ומבורך, ברוך השם. שרק אנשים יתחזקו. אבל חשוב מאוד להתייעץ עם רב או רבנית. "עשה לך רב והסתלק מן הספק", על מנת לקבל הכוונה נכונה של דעת תורה, שבאמת יודעים לכוון כל בן אדם לפי המשפחה שלו ולפי הסביבה שבה הוא גדל, וכך הרב/רבנית יוכלו לייעץ להם איך לקחת על עצמם, מה כמה ולמה. כי לכל דבר שאנחנו לוקחים על עצמנו יש הזמן שלו, וצריך תמיד דעת תורה שתכוון אותנו כיצד לעשות זאת בדרך של נועם, ולא ח"ו במריבות ובכעסים עם המשפחה והסביבה.

אני בתחילת דרכי עשיתי דברים בלי לשאול, "כי מה רע להתחזק...?". אבל היו לי קשיים עם ההורים, כי לא הייתה לי דעת תורה .
ואז השם סייע לי ושלח לי רבנית שתכוון אותי לכל עניין, ועד היום, מתחילת התשובה שלי, אני מתייעצת איתה בכל עניין הכי קטן.
אתן דוגמא, שתבינו עד כמה חשובה דעת תורה:
רציתי לטבול כלי מסוים במקווה, ואבא שלי התנגד מאד ולא הסכים. אני  לא קיבלתי את זה, אבל התקשרתי לרבנית שלי להתייעץ מה אפשר לעשות. היא נתנה לי פתרון הלכתי שאפשר להשתמש באותו כלי גם מבלי לטבול אותו במקווה .
תבינו מה זו דעת תורה! מישהו אחר יכל ח"ו לעשות בלאגן, ולהגיד "אני לא שותה בבית הזה", "לא אוכל", והוא בטוח שהוא עושה מצווה – אבל יצא שכרו בהפסדו .
במקום זה, צריך לפנות לרב או רבנית. יש דברים היום שמקלים בהם בבית של ההורים, כדי שהכל יהיה בנועם ושלום, כי מה זה שווה לעשות מצווה ובשבילה לעבור על כמה וכמה עבירות אחרות? דעת תורה אמיתית של רב ירא שמים תעזור לנו לקיים באמת את רצון השם, שנדע לעשות בדיוק מה שאנחנו צריכים!
 

מקווה שהדברים יכנסו ללבכם, ותזכו לדעת תורה גדולה בכל עניין, ורק לעלות מעלה מעלה במדרגות הרוחניות, אמן.

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:בעלי תשובההמכתב שלא יישלח לעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה