בריאות ותזונה

6 הרגלים שאתם אולי עושים, ולא ידעתם שהם פוגעים בכליות שלכם

מהם ששת ההרגלים שאתם עושים ואולי לא מודעים לכך שהם פוגעים בכליות שלכם? התשובות בגוף הכתבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים רבים שנעשו במטרה להוכיח מהם הגורמים לבעיות בכליות, הצליחו לעמוד על הקשר שבין מחלת כליות לשתיית מים. במשך שנים נטו הרופאים לייחס קשר בין תפקוד כליות לקוי לבין התייבשות, אולם מחקר חדש שנעשה לאחרונה מצא גם קשר הפוך בעניין זה: התייבשות כרונית עשויה להוביל לתפקוד כליות לקוי ובמקרים מסוימים אף למחלות כליות כרוניות.

לפניכם שבעה דברים נוספים שעשויים להוות טריגר להתפתחות המחלה:

כשלא נפנים לנקבינו (מתפנים) בזמן

כשמתאפקים מלהתפנות לאורך זמן, מסכנים את בריאות הכליות שלנו בצורה בלתי הפיכה שכן בזמן הזה הלחץ שמופעל על שלפוחית השתן ועל הכליות הוא מאוד גבוה. כשאנחנו מתאפקים אנחנו בעצם גורמים לשריר השלפוחית שלנו ל'מתח' שבמקרה הפחות נעים עשוי להביא לבריחת שתן. איפוק כרוני אף עשוי להביא לבעייה של דלקות שתן מרובות, אבנים בכליות, זיהומים ועוד.

כשלא צורכים מספיק סידן

אחת הבעיות שנוצרות מצריכת יתר או צריכה מועטה של סידן הן אבנים בכליות – שחוסמות את דרכי המעבר של כל הפסולת מגופנו. ככל שיש יותר מחסור בסידן כך הסיכוי להתפתחות אבנים בכליות הוא גדול יותר, ולכן חשוב לעקוב אחר רמת הסידן בגוף באמצעות בדיקות דם תקופתיות, ולהשלים את החסרים בהתאם.

נטילה מופרזת של משככי כאבים

רבים מאיתנו לא יודעים זאת, אך בין כל הסכנות שטומנים בחובם משככי כאבים למיניהם נוכל למצוא גם כאלה שמזיקים במיוחד לכליות. מחקרים הראו שיש קשר ישיר בין נטילת משככי כאבים על בסיס קבוע ויומיומי, לבין תפקודי כליות לקויים עד כדי אי ספיקת כליות.

צריכת ממתיקים מלאכותיים

מחקר שנערך על ידי האגודה האמריקנית לנפרולוגיה בקליפורניה, בדק כ-3,000 שנים שצרכו ממתיקים מלאכותיים ומצא כי הסיכון ללקות בתפקודי כליות לא תקינים גבוה יותר אצל נשים אלו. לדברי החוקרים, משקאות ומאכלים דיאטטיים שמכילים חומרים זהים לאלו שקיימים בממתיקים מלאכותיים עלולים לפגוע בתפקודי הכליות שלנו.

אז כמה מים באמת חשוב לשתות?

היות והכליות אמונות על סינון הפסולת ממחזור הדם שלנו – הם זקוקות לכמות מים מספקת כדי להפוך את חילוף החומרים לקל יותר. כשאין בגופנו מספיק מים הדם הופך לסמיך יותר ומקשה על זיהוי הרעלים שבו ומיגורם. הקרן הלאומית לכליות בארה"ב ממליצה על צריכת בין 10 ל-12 כוסות מים ביום עבור אדם מבוגר ובריא, על מנת לשמור על בריאות הכליות.

זהירות – נתרן!

אמנם רובנו לא מסוגלים לאכול אוכל 'תפל' וחסר מלח, אך צריכת מלח גבוהה מכילה גם רמה גבוהה של נתרן, שבהעדר ויסות נכון עשוי לגרום נזק בלתי הפיך לכליות שלנו. היות ותפקיד הכליות בין היתר הוא למדוד את רמת הכימיקלים שנמצאים בגוף – כשהגוף עמוס בנתרן הכליות לא יכולות להתגבר עליו, ולאזן את הרמה שלו בגוף.

תגיות:הרגליםכליותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה