בריאות ותזונה

סובלים מדום נשימה בשינה? בשורה טובה עבורכם

בשורה לסובלים: מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את שיווקו של קוצב חשמלי המונע דום נשימה בשינה

  • ד' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קוצב חשמלי המונע דום נשימה בשינה אושר לשיווק על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA). מדובר בבשורה של ממש לסובלים מתסמונת הדום נשימה בשינה, ביניהם עשרות אלפי ישראלים.

הקוצב החדש קרוי Remede. הוא מושתל סמוך לסרעפת ומגרה את העצב הפרני, המסדיר את פעילות הסרעפת, אותו שריר המצוי מתחת לריאות ואחראי על ניפוח הריאות. המכשיר כולל אלקטרודה שבה חיישן הממוקם בתוך כלי דם קרוב לעצב הפרני. השתל מזהה את הפסקת הנשימה ומייד שולח גירוי חשמלי הגורם לסרעפת לפעול מחדש ולנפח את הריאות.

המכשיר החדש מתאים את הגירוי כך שהוא מפצה על נשימות חלשות שאינן מתוזמנות או על הפסקות נשימה מוחלטות.

מינהל המזון והתרופות האמריקני בדק את הנתונים שעלו מהתנסותם של 141 חולים במכשיר. לאחר שישה חודשים של שימוש הראו התוצאות כי שיעור אירועי דום הנשימה בשינה פחתו ב-50% אצל כמחצית מהחולים שבגופם הושתל המכשיר.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר שדווחו כללו זיהום באזור השתלת הקוצב ונפיחות. כמו כן, המכשיר אינו מתאים לחולים שידוע מראש כי יזדקקו לצילומי MRI מאחר שהוא מכיל חלקיקי מתכת, ואסור להכניס מתכת לאזור מכשיר ה-MRI.

תסמונת דום נשימה בשינה מתאפיינת בהפסקות נשימה חוזרות במהלך השינה, ובחלק מהמקרים גורמת גם לנחירות קולניות. דום הנשימה מסוכן מאוד. בנוסף לכך, שנתו של הסובל מהתסמונת כיוון שהוא לא מצליח להיכנס לשלבי שינה עמוקים. הדבר גורם לעצבנות ולעייפות במהלך היום. מחקרים הוכיחו כי דום הנשימה מגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, ובהם יתר לחץ דם, התקפי לב ושבץ מוחי.

 

תגיות:דום נשימהשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה