בריאות ותזונה

עשיר בחלבון וקל לעיכול: 5 עובדות על ’המלך של האגוזים’

אם עד עכשיו לא שילבתם בתפריט הצריכה היומית שלכם את אגוזי המלך, כדאי שתעשו כן. מבין כל האגוזים, אגוז המלך לא סתם נקרא בשמו, ואכן מדובר באגוז עם תכונות על, שבין היתר מסוגלות להפחית את רמת הכולסטרול הרע (LDL) במערכת הדם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם עד עכשיו לא שילבתם בתפריט הצריכה היומית שלכם את אגוזי המלך, כדאי שתעשו כן. מבין כל האגוזים, אגוז המלך לא סתם נקרא בשמו, ואכן מדובר באגוז עם תכונות על, שבין היתר מסוגלות להפחית את רמת הכולסטרול הרע (LDL) במערכת הדם. 

על אף שמקובל לחשוב כי אגוזי מלך קשורים בקשר ישיר לעלייה במשקל, מחקר שנעשה באגודה האמריקנית לתזונה קלינית (American Society for Clinical Nutrition) מצא כי התועלת החיובית של אגוזי המלך על ההשמנה, גדולה יותר מאשר הנזק שעשוי להיווצר. במחקר השתתפו למעלה מ-365 אנשים שחלקם התבקשו לשלב את אגוזי המלך בצריכה היומית שלהם, וחלקם האחר הסתפק בדיאטה דלת שומנים וללא צריכת אגוזים. 

בבדיקות דם שנעשו למשתתפים מאוחר יותר, הסתבר שרמות הכולסטרול הרע אצל קבוצת האנשים שצרכה את אגוזי המלך - ירדה באופן משמעותי, לעומת הללו שלא צרכו את האגוזים. מעניין לציין כי בעקבות ירידת הכולסטרול הרע (LDL) מצאו החוקרים גם ירידה משמעותית של רמת הכולסטרול הכללי מהגוף (Total Cholesterol), בעוד שרמת הכולסטרול הטוב (HDL) נשארה כמות שהיא. 

הן במחקר הזה והן במחקרים אחרים שניסו להוכיח את הקשר בין אכילת אגוזי מלך להשמנה - נמצא שאין קשר ישיר ביניהם, ולפיכך מסקנת החוקרים הייתה שאם הצריכה נעשית בצורה מאוזנת, אין היא גורמת להשמנה כלל. 

אז למה כדאי לשלב את צריכת אגוזי המלך בתפריט היומי שלנו? לפניכם חמש עובדות מדהימות במיוחד עליו:

1. עתירים בחומצת שומן בלתי רוויה אומגה 3, המסייעת לתהליכים ביולוגיים רבים בגופנו כמו בניית תאי המוח, שמירה על תפקודי מוח תקינים ועוד. 

2. עתירים בחומצה אלפא לינולנית שבין היתר מחזקת את שורשי השיער, מסייעת בריפוי פצעים פתוחים ושומרת על היכולות הקוגנטיביות שלנו. 

3. עתירים באשלגן שלו תפקידים רבים: אחראי על העברת אותות עצביים, מרכיב מרכזי ביצירת חומצות גרעין (ה-DNA), הופך את הגלוקוז לגליקוגן (אוגר אותו בשרירים ובכבד), שומר על איזון הנוזלים בגוף ועוד...

4. עתירים בוויטמין E, מגנזיום ואבץ - חומרים שמסייעים במניעת דמנציה ומחלות לב. 

5. עתירים בברזל - מינרל חשוב שמהווה חלק אינטגרלי מההמוגלובין שנושא את החמצן אל תאי הגוף. בזכות הברזל שמעביר את החמצן לתאי הגוף שלנו, הגוף שלנו מסוגל להתגבר על מחלות, חולשה ובמקרים מסוימים אף דיכאון וחרדות. 

תגיות:מלךאגוזיםחלבון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה