חדשות בריאות

אפידורל מעכב את התקדמות הלידה? מחקר חדש יפתיע אתכן

מחקר חדש סותר את הגישה הרווחת בקהילה הרפואית, לפיה הרדמה אפידורלית עלולה להוסיף עד שעתיים לזמן הלידה הממוצע

  • ב' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שפורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology סותר את הגישה הרפואית הרווחת כיום. המחקר מצביע באופן חד משמעי על כך שמתן אפידורל לשיכוך כאבי הצירים אינו מעכב את הלידה.

המחקר פורסם על ידי המרכז הרפואי בית ישראל דיקונס בבוסטון, והוא נערך על 400 נשים שזו היתה להן הלידה הראשונה. במסגרת המחקר לחלק מהיולדות המשתתפות ניתן עירוי אפידורלי של משכך הכאבים המוכר, בעוד שליולדות האחרות ניתן פלצבו בדמות עירוי סיילין. גם הצוות הרפואי שנכח בלידות גם הוא לא ידע האם היולדת שייכת לקבוצת הביקורת שמקבלת פלצבו או לקבוצה שקיבלה תרופה מאלחשת.

ניתוח ממצאי המחקר הצביע על כך שלא היו הבדלים משמעותיים בזמן הלידה בין הנשים שקיבלו אלחוש ובין הנשים שקיבלו פלצבו. מן המחקר עלה כי משך זמן השלב השני של הלידה היה זהה בשתי הקבוצות ועמד על 52 דקות בקרב קבוצת הנשים שקיבלה אלחוש אפידורלי ו-51 דקות בקרב קבוצת הביקורת (שקיבלה עירוי אפידורלי של סיילין).

ממצאי המחקר הצביעו גם על כך שמתן האפידורל לא משפיע על שכיחות ביצועם של חתכים, תנוחת העובר בלידה או כל מדד אחר של תקינות הלידה.

פרופ' פיליפ הס, שעמד בראש המחקר, אמר לטלגרף הבריטי כי "לא ראינו שום השפעה שלילית, וזאת למרות שאפידורל בשלב השני של הלידה עדיין נחשב לשנוי במחלוקת. אני סבור שהנושא הזה ראוי לבחינה במחקרים נוספים".

האלחוש האפידורלי הוא הרדמה אזורית, במהלכה מוזרקים סמים מאלחשים באמצעות קטטר אל החלל האפידורלי. הזריקה, הנעשית בשלב השני של הלידה, עשויה לגרום לאובדן תחושה. אובדן התחושה גורם להפחתה ברמת כאבים מהם סובלת האישה, על ידי חסימת מעבר של אותות כאב בעמוד השדרה.

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הריוןאפידורלנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה