פרשת נח

הטור המאויר לפרשת נח: האבן שמאירה את כל הסביבה

דווקא אתם, הורים יקרים, האנשים שכה קרובים אליו, מכם הוא זקוק למלוא התמיכה והעידוד. בבוא הזמן הוא יתייצב, יכבד, ויבין

(איור: ר’ עמית יעקוביצקי)(איור: ר’ עמית יעקוביצקי)
אא

כמו כל בעל טוב רציתי להפתיע את אשתי ולרכוש לה תכשיט לכבוד החג.

התנעתי את האוטו ונסעתי לחפש חנות תכשיטים שתענה על הציפיות. והנה, לאחר נסיעה קלה מצאתי את אשר ביקשה נפשי, וראיתי מולי שלט ענק: "חנות תכשיטים"!

נכנסתי לתוך החנות ונשארתי פעור פה, מפנים ומבחוץ הכל זהב!

מסתבר שזו הייתה חנות יוקרה. ליתר דיוק, זו הייתה החנות הכי יקרה בכל האזור.

"ה' יעזור", חשבתי, "אולי אמצא פה איזו מציאה, אולי יש משהו במבצע...", עודדתי את עצמי.

נכנסתי אל פנים החנות, שהייתה רחבה מני ים. חלונות ראוה ענקים לאורכה ולרוחבה, מלאים במגוון עצום של תכשיטים גדולים, קטנים ובעיקר יקרים. מאוד.

עמדה שם מוכרת מבוגרת כבת 60, ששאלה האם אני צריך עזרה, "למען האמת כן, אולי יש לך איזה 5000 ₪ מיותרים?". היא חייכה והמשיכה לבדוק צלצולים באייפון שלה, כשהיא מעבירה שירים אחד אחרי השני ברצף. בעודי מתלבט מה לעשות, שמעתי שהיא עצרה והתקשרה לחברת הסלולר.

"הלו? סליחה, אבל אני לא מוצאת שיר אחד נורמלי לצלצול הטלפון! אני רוצה שתשימו לי מנגינה בלי מילים וזהו. הבן שלי חזר בתשובה, הוא חרדי, ואני לא רוצה שהוא ישמע את השירים החילוניים האלה כשהוא מתקשר אלי!".

שמעתי את זה וחיוך רחב עלה על פני. "הבן שלה חזר בתשובה! איזה יופי, איזו אמא, ברוך ה'".

המשכתי את חיפושי אחר התכשיט המיוחל. הגעתי לעמדה של תכשיטים שהוצגו ללא תוויות מחיר. זהו, כנראה שמצאתי את מבוקשי! קראתי למוכרת ושאלתי: "סליחה, את יכולה להגיד לי כמה זה עולה?".

היא הסתכלה עלי וצחקה. "תגיד לאשתך שיש לך טעם טוב. הטבעת הזאת עולה עשרים אלף שקלים! זה דגם ייחודי שנעשה בייצור חד פעמי, זו אבן נדירה מאד שנקראת "צוהר", והיא "מאירה" את כל מי שעונדת אותה".

לא כל כך השתכנעתי. "טעם טוב? זה הטעם של הרוק שנתקע לי בגרון אחרי ששמעתי את המחיר".

ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי, "שמעתי קודם ששוחחת בטלפון ואמרת שהבן שלך חזר בתשובה?"

"כן", היא התרגשה, "הבן הצדיק שלי, אהוב שלי! אני רק מדברת עליו ויש לי צמרמורת בכל הגוף... יש לי עוד 3 ילדים, שיהיו בריאים", המשיכה, "אבל הם חילוניים. איזה הבדל, שמיים וארץ! אצל הבן החרדי יש חינוך ילדים כמו שצריך, ואיזה כיבוד הורים, הכל בסבלנות, כולם שם שמחים ואוהבים! כבר לא רואים דברים כאלה. בעלי ואני נוסעים אליהם בשבתות לירושלים. אנחנו מקבלים שם כזו נחת, שממלאת לנו את המצברים לכל השבוע".

"אשרייך!", התלהבתי, "זה תכשיט אמיתי!". כתוב בפרשת השבוע "צוהר תעשה לתיבה", וכתב רש"י הקדוש: "אבן טובה המאירה להם", בן תורה אמיתי שמאיר את כל הסביבה שלו! קידוש ה' הכי גדול שיש!".

"ובקשר אלי, אצטרך להסתפק ברעיון אחר כמתנה לאשתי לכבוד החג. את אבן "הצוהר" הזאת אני לא יכול לקנות כרגע, אלא אם כן אני רוצה לשבת בבית "הסוהר".

 

השורה התחתונה:

"צוהר תעשה לתיבה".

תראו איזו נחת רוח וקידוש ה' עושה אדם שחוזר בתשובה!

אבל חוזר בתשובה באמת...

בכל מקרה קיימות מחלוקות בין הורים לילדים, גם בדברים שאינם קשורים לענייני דת, אבל כאשר נכנס הנושא הדתי, חילוקי הדעות רק מתעצמים והפערים גדלים.

צריך לקחת בחשבון שהבן נמצא בתחילת דרכו, והוא עדיין בסערת רגשות. כשיעבור מעט זמן, הוא יגבש דרך מתונה יותר כלפי הסובבים אותו, גם מבחינה הלכתית וגם מבחינה רגשית.

אין צורך לכעוס, אלא רק להבין. ודווקא אתם, הורים יקרים, האנשים שכה קרובים אליו, מכם הוא זקוק למלוא התמיכה והעידוד. בבוא הזמן הוא יתייצב, יכבד, ויבין שההורים הם לא מטרה. אז תוכלו יחדיו להתקדם צעד צעד, ויפתח לפניכם עולם חדש ומופלא שלא הכרתם, כל הצד היפה של היהדות – כיבוד הורים, ואהבת לרעך כמוך, דרך ארץ ועוד, ואז יהיה לכם עונג גדול מזה.

תגיות:פרשת נחהטור המאויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה